Blackberry
Trådstartare
Har en 4årig travare som inte är färdigväxt i kroppen. Hans rumpa är högre än manken och magen är stor som en balong. Dock hans kropp har vi tränat honom i "snälla" intervaller och ibland får han upp farten och visar travskalle. Han är väldigt snäll och gör det minsta jag ber om som kusk. Men nu till problemet: Under de senaste 5 månaderna har travet blivit orent. Självklart väntar jag mig inte att han ska trava perfekt då han inte är färdig, men jag börjar bli orolig att jag kan ha förstört honom Igår var vi ute (första gången efter en månads vila) och travade på den nysandade rakbanan... Det kändes som om hans högra framben var en dm. för kort och som om han hade en knut i rumpan då han inte tog ut steget i bak. Funderar lite om han kan ha spatt i frambenet? Vi har diskuterat runt att friröntga honom, trots att uppfödare sa att han gick igenom ua, men ärligt talat så har vi inte direkt råd med det just nu.(hört att priset ligger runt 5 000kr?) Börjar bli riktigt orolig för att jag gjort fel med träningen och vet inte vad jag ska göra Någon som känner igen mitt problem, eller har några värdefulla tips att komma med?