Nu behöver jag hjälp igen!!! Bett problem.

Sv: Nu behöver jag hjälp igen!!! Bett problem.

Borja med att kora med den varje gang och sen nar han slutat ha den bara pa nar han gar fort. Jag skulle dock vanta ett bra tag med att ta av den i snabbjobb / lopp sa han inte far for sig att borja igen.

Jag vet hastar som gar med springrem / kak sa kort att det inte blir en millimeter slack nar de ar pa. Inget jag gillar men det verkar funka pa en del. De flesta som gar sa hart spanda har haft inspanningstyglar istallet for den klassiska springremmen.
Far man lov att kora med nose cord i sverige? Den ar ju lite skarpare an bara sparrgrimman men inte overdrivet hard.
Hoppas dock att det racker med det du har och att han stabiliserar sig nu!

Det var så jag tänkte. Eftersom den är så pass löst spänd så påverkar den inte honom när han inte slår upp huvudet. När käken satt på plats så slackade springremmen ändå. Så tills jag ser att han inte ens försöker så får den sitta.
Kändes ändå lite dumt att först sätta på en rem för att hålla ner huvudet, sen en för att lyfta huvudet:crazy:

Så nu gäller det bara att få ordning på bakbenen;). Men han brukar reagera när man sätter på honom något nytt, så får se när jag kört honom ett par gånger.

Tur att jag har er här på buke:D

MVH Russin8

Ursäkta om jag lägger mig i men måste du ha käken då?

Ja, när jag kör snabbjobb. Annars kör jag utan käk.
För han går ju inte högt med huvudet hela tiden, utan han slår upp det.
Men när vi joggar så blir det utan käk. Men med springrem. Har den jätte löst, så det är bara när slår upp huvudet jätte högt den tar i.

MVH Russin8

Jo en del hastar ar ju speciella.
En av vara fyra ars valacker kommer med korinstruktinen - "Lat". Kuskarna ser minst sagt forbryllade ut tills man berattar att tussarna, springemmen, kindkedjan och no choken bara behovs tills gaten slapper. Darefter hade han latt kunnat ga utan ngt alls. Lite knepigt att ta sig in och strippa honom medans de sprintar forsta quartern dock...

Haha:D Det hade ju varit en syn, galen ägare springer med och plockar av grejor:rofl:

Forhoppningsvis hade det ju roat ngn iallafall...
Kan tyckas onodigt med sa mkt "skrap" men efter att vi gav upp att fjanta runt med simpel kladsel vann han tva i rad och har sedan dess sankt sig varje lopp. Langsamt gar han med oppet utan kak eller annat tjafs. Sen att han inte gar rakt tva steg i rad ar en helt annan sak.

Påminner lite om min, han går som en mask utan helstängt och käk. Men när jag bara joggar så är det utan allt skräp. Skulle ju helst vilja att han även kunde gå fort utan en massa grejor. Men han kanske blir stabilare när han blir äldre och starkare.

MVH Russin8

Prova spänn springremmen så den är helt spännd just när du har checkat på. för sen lägger sej hästen i den och då brukar den bli mycke bättre, funkar jätte bra på min häst

Du menar att när jag precis käkar upp honom ska spring remmen vara spänd? Men låser man inte huvudet för mycket då?

Skriver precis som Nsvensson, just när man har käkat upp så "ska" den vara spännd och sen när hästen lägger sej i käken så blir den "slapp" så hästen kan röra på huvudet men inte slå upp de till galopp :)

Oki, då vet jag hur hårt jag ska spänna den. Ska köra ett snabb jobb med honom i morgon, va på trav igår och köpte en springrem, så får jag se hur han går.

MVH
Rissom8

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
960
Senast: igbest
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 640
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 059
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 663
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar