Kronisk Kennelhosta??

Sv: Kronisk Kennelhosta??

Röntgen på lungorna och luftstrupe i 3 projektioner skulle jag föreslå, om detta inte gjorts. Och även om det redan gjorts kan det vara bra att ta om bilderna nu för att se om det skett någon förändring. Annars är det väl lägga att gå ner med en kamera i luftvägarna och ta ett lungsköljprov.

och gå ner i luftvägarna och se hur allting rör sig när hunden andas - det kan vara gomseglet som är för slappt eller annat som syns.

Röntgen på lungorna och luftstrupe i 3 projektioner skulle jag föreslå, om detta inte gjorts. Och även om det redan gjorts kan det vara bra att ta om bilderna nu för att se om det skett någon förändring. Annars är det väl lägga att gå ner med en kamera i luftvägarna och ta ett lungsköljprov.

På senaste op. togs tonsiller bort, okulär koll på bronker o luftstrupe, röntgen och nåt test i lab, som jag dock inte vet för vad! Inget konstigt hittades.

Jag vet flera som fått en otäck variant på kennelhosta som gått runt flera varv innan de blev av med den. Hundarna var sjuka rätt länge. Men nu kanske ni redan är inne på andra orsaker..

Jag vet flera som fått en otäck variant på kennelhosta som gått runt flera varv innan de blev av med den. Hundarna var sjuka rätt länge. Men nu kanske ni redan är inne på andra orsaker..

Nja, hon har ju gått på antibiotika, opererat bort tonsillerna då de också röntgade tittade och tog prover på luftvägar. Inget hittat.

Kastrerade henne på samma gång, för att undvika fler sövningar :)

Så imorgon är det vet igen, och vi får se vad dem säger.

Ok.
Synolux för ev halsinfektion/inflammation, hon var slemmig i halsen. Tre dagars bajsprov för att testa för hjärt- och lungmask. Sen vet jag inte mer vad man kan testa för?? Veterinären kliade sig i skallen när vi kom tillbaka... :)
Nu är jag glad för försäkringen! PUH!

Hunden ska gå ner ca ett kilo också, men äter idag Vom o Hundemat med lax, färskfoder. Detta sa vet att de inte kan gå ner i vikt med, utan att jag skulle köpa ett veterinärfoder för viktnedgång... Eller hur?!
Vad är era erfarenheter?

Min lättfödda blev väldigt svår att hålla i bra hull med VoH, så efter 2 år bytte jag tillbaka till Bravo för att hon skulle få äta en någorlunda normal giva - av VoH fick hon äta endast 1% av sin kroppsvikt för att inte rulla upp i vikt och det gick bara inte. Nu ger jag Bravo (nya sorterna med grönsaker) och hon kan nu äta normalgiva och har gått ner - jag varvar mellan dom magraste sorterna (lamm, special med vom och ibland vilt). Kycklingen är ännu magrare om man vill ge det.

Även min icke lättfödda fungerar fint på det och får mer av vilt istället för att inte tappa vikt:)

Oj, såg nu att jag svarat dig på två ställen - insåg inte först att det var samma person som skrivit :D

Liknande trådar

Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
367
Senast: Wenniz
·
Hundhälsa Ska vi skapa oss en tröstetråd för oss som har hundar med kronisk sjukdom? Jag känner i vart fall att jag behöver det... Min förhoppning...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
39 141
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 049
Hundhälsa Min hund opererades i somras för "akut fistulerande analsäcksinflammation", båda analsäckarna togs bort. Jag reagerade på att det var...
Svar
3
· Visningar
2 784

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.
  • Kräkningar
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka