Hm jag skriver faktiskt att han inte äter hö klippt i 5 cm bitar...ens om det är uppblött i melassvatten dvs blötlagt.
Däremot framkommer det senare i inläggen att han äter hö som är klippt i 2 cm bitar om detta är blandat med luzernpellets och kornkross och uppblött till en sorts gröt.
Samt att han betar gräs, samt att han äter morötter, blad och kvistar.
Det framkommer även att hästen har kontrollerats av veterinär angående allmäntillståndet och att hästen kommer få genomgångna och ev åtgärdade tänder inom det snaraste.
Dessutom om du läser genom allt ordentligt märker du att finfördelandet av höet är en tillfällig lösning.
Dessutom hoppas jag att alla har fattat att jag faktiskt tänker avliva honom om vi inte får rätt på det här. Eftersom jag inte är den som låter djur lida i onödan.
Om ni ondgör er över honom kan ni gärna komma och hälsa på och själva förvissa er om att detta är en levnadsglad häst ii ganska bra skick för sin höga ålder. PMa mig om ni vill komma till stallet så ordnar jag det.
Och nu tycker jag att vi kan låta den här tråden vila en liten aning. OM ni vill skriva till nya grejor -SNÄLLA läs noga igenom vad som redan skrivits först...kanske redan det står saker som var just det DU ville skriva!
Kan vi göra så att jag återkommer så fort jag haft veterinären ute för att titta på hans tänder????
Eller ngt annat nytt tillkommer?
Sjysst???
/Kung Tulle