Hur mycket har ni lagt ut för veterinären?

Sv: Hur mycket har ni lagt ut för veterinären?

Jag har 120. 000 kr på min nya. på min gammla som jag hade en del problem med hade jag 100.000kr och jag utnyttjade varända krona under förra året..

En birkelandsfraktur, har hittills kostat 18.000kr för operation, 4000kr för röntgen, 3000kr för eftervård, och allt detta på en månad. Räknar med ytterligare 5000kr innan han e helt frisk. Det blir visserligen 'bara' 30.000kr men då har man ju plötsligt ingen försäkring för om något annat händer. Satsa på 60.000kr!

Själv kom jag aldrig upp i någonting på min. Det enda jag har haft var en låsning i bogen pågrund av för smal sadel när hon var hos fodervärden och det löstes med en spruta på 1 200 kr å eftersom att jag delade veterinär med mamma (besöket alltså, inte sprutan) så kom jag inte upp i summan som jag lärade komma upp i för att få några pengar.
Men som sagt min har aldrig skadat sig hon heller. Det är en tuff liten dam det.
Men hamnar hästen på klik över några dagar så kommer man fort upp i 30 000 kr så jag skulle lungt ta försäkringen på 60 000 kr.

En kompis häst rullade för nära staketet i hagen och fastnade i eltråden. den historien slutesde lyckligtvis med en frisk häst och en veterinärräkning på närmare 100 000 kr!

Jag har min häst veterinärvårdsförsäkrad för 100 000. jag vet att jag omöjligt har råd att ge han den vård han behöver om han skulle bli sjuk eller skada sig. samma sak med hundarna. 60 000 i veterinärvård. Är man rik och har en så där 50 000 att lägga ut om olyckan skulle vara framme så behöver man väl inte ha en så hög försäkring. men för oss dödliga rekomenderar jag det.

min hade 12o ooo:- i vetrinär vård.....numera är han troangelmärkt så jag tycker det är onödigt men den summan numera...men innan skulle jag inte våga ha mindre,ska dom opereras flygger 10 000lapparna iväg so inget

Har haft sån tur att jag bara behövt använda min (hästens) försäkring en gång,hältutredning,röntgenplattor,medicin,smärtstillande,eftervård,specialskor...den summan landade på närmre 30 000 bara det..
2300:- i sjävrisk

Behandling på Ulltunas klinik 2 veckor för svåra magsår och frätskador i strupen = 80.000... Så visst fasen har man utnyttjat försäkringen till fullo om man säger så...

Jag har valt en försäkring där självrisken är ett fast belopp och inga extra procent på resterande belopp plus att jag inte har något tak på min veterinärvårdsförsäkring, det kan alltså kosta hur mycket som helst under försäkringsperioden. Lite dyrare premie men jag vill inte chansa.

Valet av försäkring gjorde jag efter att tidigare haft en häst som buköppnats och avlivats (kostar väldigt mycket mer än 30 000) plus att min nuvarande häst också varit inlagd på djursjukhus för magen där det också var snack om buköppning. Jag tänker alltid på buköppningar när jag väljer försäkring då detta är ett av dom allra dyraste ingreppen....ibland räcker inte ens 60 000 =(

Jag hade valt det högsta beloppet om jag var du...

Har haft min häst på klinik nu i nästan 4 veckor. Fakturan blev på 42 000 SEK. Med min försäkring behövde jag betala självrisk 3000 SEK plus 20% av beloppet, totalt 10 000 SEK. Mkt glad att jag hade försäkringen, som jag hade tänkt att ändra på i januari.

Hade lätt valt 60!
Har inte behövt göra något "avancerat" än *peppar peppar* men i vintras fick han han in en liten sticka i ganaschen och det kostade 18 000 att ta bort den! Jag menar, en liten sticka.. Operationen tog ungefär 10 minuter :smirk:

Nora skrev:
Jo, men vad jag hört så görs inga "dyrare" ingrepp här uppe... Jag tror 60' var det högsta.

Hej!

Jag förstår, det är hemskt att det ska behöva vara så!

Mvh / Fia

För bara en knäledsinflammation med två återbesök hamnade jag på över 8.000 förra året... Så det beror nog på var man sätter sin gräns för att fortsätta behandla. Jag tror att min försäkring ligger på 30.000.

åsnan skrev:
Hade lätt valt 60!
Har inte behövt göra något "avancerat" än *peppar peppar* men i vintras fick han han in en liten sticka i ganaschen och det kostade 18 000 att ta bort den! Jag menar, en liten sticka.. Operationen tog ungefär 10 minuter :smirk:

Haha :rofl: Vad dom ska lyckas med!

snofflan: Vad är det för premie på en sån försäkring, utan tak?

Jag har ju ändå valt rätt ras som ligger väldigt lågt i premie som tur är.

hej!!! Ta 60.000 för guds skull!!! Min häst fick en infektion i kotsenskidan av okänd orsak och fick vara inlagd på strömsholm i 2 veckor, det plus läkemedel jag varit tvungen hämtat ut är jag nu uppe i 57500 och ska på återbesök i morgon!!!! pengarna bara tickar på.... ett tips bara... man vet aldrig vad som kan hända!!!

Kolik och buköppningar kan sluta på notor från 10 tusen till hur mycket som helst..... kan säga att jag ser massor av dyra skador varje dag då jag jobbar med djurskador.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har idag försäkringar till mina katter som täcker veterinär med upp till 60 000 kronor. Det är mellan försäkringen på den här sidan...
2
Svar
30
· Visningar
1 745
Senast: kma
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 235
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 207
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
24 25 26
Svar
501
· Visningar
41 271
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar