T
thokka
Jag ska betäcka ett av mina ston i sommar. Tyvärr är hon nästan panikslagen i transporten efter en olycka. Att åka en timme går bra, men inte längre. Har försökt att vänja henne, men när det gått en timme så lever hon rövare. Har satt kamera i släpet och man inte blir inte mindre nervös av det.
Så mitt val av hingstar runt oss här är inte så stort. Har kollat runt lite och vill höra vad ni tycker om de hingstar jag får upp på islandshingstar.se
De som finns i närheten är:
Veigar fra Vakurstöðum
Ægir från Olstorp
Prins fra Syðra-Skörðugili
Sólfari från Oviksfjällen
Sorti fra Akureyri
Jag vet egentligen mest av två av dessa, nämligen Sólfari och Aegir.
Sólfari är ju en fin hingst och har gett fina avkommor. Men hur är han egentligen att rida? Tycker han ser lite svårriden ut. Men avkommorna är ett stort plus. Verkar ha en stark vilja. Någon som vet om han lämnar mest fyr eller femgångare?
Aegir har ju gett en del trevliga avkommor också. De flesta verkar ha ett bra lynne och vara fyrgångare.
Har hört att de ska vara en snäll hingst som även kan hanteras av barn.
Men han har ju inte visat upp sig så mycket. Tror det berodde på en skada i yngre år. Han är dessutom rätt gammal nu. Undrar om fertiliteten är bra på honom?
Som sagt vad är era åsikter. Behöver feedback!
Stoet i allafall är en 5 gångare. Bra lynne och rätt så bra gångarter.
Vill ha ett föl med bra lättväxlade gångarter med ett bra lynne.
Så mitt val av hingstar runt oss här är inte så stort. Har kollat runt lite och vill höra vad ni tycker om de hingstar jag får upp på islandshingstar.se
De som finns i närheten är:
Veigar fra Vakurstöðum
Ægir från Olstorp
Prins fra Syðra-Skörðugili
Sólfari från Oviksfjällen
Sorti fra Akureyri
Jag vet egentligen mest av två av dessa, nämligen Sólfari och Aegir.
Sólfari är ju en fin hingst och har gett fina avkommor. Men hur är han egentligen att rida? Tycker han ser lite svårriden ut. Men avkommorna är ett stort plus. Verkar ha en stark vilja. Någon som vet om han lämnar mest fyr eller femgångare?
Aegir har ju gett en del trevliga avkommor också. De flesta verkar ha ett bra lynne och vara fyrgångare.
Har hört att de ska vara en snäll hingst som även kan hanteras av barn.
Men han har ju inte visat upp sig så mycket. Tror det berodde på en skada i yngre år. Han är dessutom rätt gammal nu. Undrar om fertiliteten är bra på honom?
Som sagt vad är era åsikter. Behöver feedback!
Stoet i allafall är en 5 gångare. Bra lynne och rätt så bra gångarter.
Vill ha ett föl med bra lättväxlade gångarter med ett bra lynne.