Förslag på sadel till arab

Sv: Förslag på sadel till arab

Hej
detta med sadlar är ju inte lätt men jag kanske har haft tur för jag hittade rätt ganska direkt. Jag har ett arabsto på 17 år med låg manke. provade först en Big horn arabian light(syntetisk western) jag älskade den men den var för lång tyvärr och gav skav.
Nästa sadel blev en Wintec endurance och den har nu hängt med i 10 år tror jag, ligger bra på pållan på ritter upp till 10 mil med polypad eller chabrak + "hundfäll" under och neopren på gjorden. Kompletteras med förbygel om det är backigt. Den har passat även till sonen på 3 år som reds in nu i sommar, han är större och grövre.
404.jpg

Lycka till med sadelprovningen.

PS vad är det för häst på avataren? DS

Sv: Förslag på sadel till arab

Nej de här med sadlar är verkligen inte lätt. Blir knäpp snart. Speciellt när man inte har hur mkt pengar som helst och därför är ute efter en begengnad så blir de ju inte lättare.
Vad ligger den där sadeln i pris?

De är mitt äldre sto Silver Diva =)

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 780
Senast: Imna
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 209
Senast: As_Vegas
·
Utrustning Fick hem min häst för 3 veckor sedan och då testade vi min sadel från marken och den passade. Gick utmärkt att rida i den, han gick...
Svar
12
· Visningar
2 489
Senast: Sofiiiia
·
Utrustning Det har inte gått så bra i mitt sadelletande till min arab - delvis på grund av min okunnighet misstänker jag. Han har kort...
2
Svar
38
· Visningar
5 692

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.
  • Kräkningar
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka