För tionde gången - vad gör du just nu?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pratat med svärmor tre gånger den här morgonen... Hennes demens verkar ha gått till det sämre rätt hastigt, hon ringer och frågar efter svärfar, han har varit död i 13 år nu och det är en sån grej som hon alltid har haft koll på tidigare men inte nu längre. :( Jag blev ställd och pratade bort det, men jag vet inte hur man ska göra riktigt, om jag säger att han är död så blir hon jätteledsen, säger jag att han ringer sen så ljuger jag... Vad är egentligen bäst? :crazy:
Nu "får vi aldrig ljuga" i mitt yrke, men jag ser ingen anledning till att förklara för en väldigt dement person att hens respektive/förälder är död. Tänk vilken sorg att få reda på det och så gå igenom den sorgen några gånger dag...

Det bästa är att försöka prata bort det! Om hon just blivit så här dement så skulle jag inte ljuga.
Självklart kan du be dem stänga av telefonen, men se till att de har extra koll under natten så hon inte är orolig.

Väntar på en som påstod sig vilja köpa bilen... "Jag kan komma efter kl 16" sa han. Jag tänker mig då att han ska höra av sig en stund innan men har ännu inte hört ett ljud. Däremot ringde en annan, som igår sa att han "skulle ha" bilen och ville lägga handpenning osv. Nu när jag svarade så har han utan tvekan hört av sig till en miljard säljare, hade ingen koll på vad jag sålde för bil ens när jag sa vilken bilmodell det var osv... Samtidigt får jag mail från ytterligare någon som erbjuder hälften(!) av pengarna jag begärt för den. Suck.

Rörmokaren skulle ha varit här klockan ett och har inte dykt upp :(
Men nu är släpet fixat för att kunna köra hem fina Annie i, ska bara fylla på hönätet och hänga in det med. Ser inte fram mot att köra omkring med släp i stormen imorgon men det är bara att bita ihop och sänka hastigheten skulle jag tro.

Funderar på om jag ska göra Jansson idag eller imorgon, den innehåller alla mina hat grejer, skala potatis och hantera saker som jag tycker är äckliga.

Nu som äter detta äckliga, jag såg ett recept på hur man gjorde den med pommes, tror ni jag kan göra en sådan utan att det blir helgerån? Är till julbord som ska vara på lördag

IMG_20151203_164753_zpsslqh9yjm.jpg

Idag köpte jag en julklapp till mig själv :D
Ny hjälm med bling. Misstänker att dottern kommer att vilja ha den som tävlingshjälm. :p

Är på kvantum och ska hämta ut ett paket. Som jag inte vet vad det är :cautious: sjukt jävla mycket folk! Alla verkar planera för julbak i helgen om man kollar allas vagnar...

Det säger du bara för att du vill ha skjuts! :p Men jag vet inte om jag hinner nu före jul tyvärr... Annars hittar jag numera till @athena_arabians !

Jag känner mig sjukt nöjd nu när jag äntligen har fått besked om hemtentan, ett VG blev det! :D Jag tyckte ju att jag kunde inte ha skrivit något mer än det jag skrev, men nojjig blir man ändå. Men det var skönt att få besked! Nu sitter jag med nästa examinations uppgift, jämför olika historieböckers åsikter... :cautious:

Nä för sjutton, jag lär ju befinna mig i Karlskoga dagarna innan jul och har tillgång till bil då :cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 121
Senast: Migo
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
608
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 794
Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
179
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.
  • Kräkningar
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka