Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, tyvärr har jag inte tillgång till bilderna.
Hästen är 8 år gammal och har haft sprickan av och till i flera år, under en längre period skodde vi av och ställde av pga den och lät sprickan växa ner vilket den gjorde men den återkom så fort hästen skoddes på och sattes igång.
För 2 veckor skoddes han alltså av annan klinikhovslagare och pang så kollapsar hela hoven =(
Läs resten, man behöver en kunnig hovis oavsett om den är barfot eller skodd. Nu har TS en bra på gångOm sprickan växer bort när hästen går oskodd så är ju något fel med skoningen. Kan du inte låta den gå oskodd en längre tid och rida med boots. Då har du chans at fixa till hovformen också.
Är det nya hovis som dragit gamla skon och verkat?Jag har fått tips av nya hovslagaren om att smörja med Equistro Severit, han har redan varit ute och bedömt och påbörjat arbetet men behövde beställa hem specialskor för att fortsätta.
Jag har fått tips av nya hovslagaren om att smörja med Equistro Severit, han har redan varit ute och bedömt och påbörjat arbetet men behövde beställa hem specialskor för att fortsätta.
Även häst nr 2 ( bilder tidigare i inlägget ) kommer skos av nya hovslagaren imorgon.
Stallkamratens häst är redan skodd av nya hovslagaren och bilder på gamla och nya skoningen kommer här, med tillåtelse av ägaren:
Kan man hoppas på att den nya hovslagaren uppdaterar kliniken om detta?@skuggi Jag citerar nya hovslagaren " Jag vart alldeles chockad av att se något liknande, och en klinik som släpper igenom dessa hovar är nästan ännu värre"