de nya kvalreglerna..

Sv: de nya kvalreglerna..

OK Ska du till Syds? Kolla med AN om hon är domare i år också. Hon säger att det är olika regler. Inga hinderfel i terrängen, dressyr spelar ingen roll.
/A

Så är det på ponny ,men inte för häst.

Får se om jag fattat rätt nu då.

Godkänd i dressyr och hoppningen men utesluten i terrängen. Då får man inte gå upp en klass, om man bara har 1 godkänd debutant innan?

shady skrev:
Tack, du är en ängel utan vingar. ;) Pepparkakor till Öveds eller?

Ja, jag räknar med pepparkaksleverans! :) Får väl se om jag har pållen med, han står i södra Frankrike i värmen nu och gottar sig. Men tanken är att han ska hem över breeders och vara med på Öved.

Ja kul, fast samtidigt trist för mig med lååång resväg om man vill med och heja på tävlingar. ;)
Men pållen stortrivs och det är ju skönt.

*trådnappning*
Gå in och titta på min tråd om tvillingarna på gnägg där finns det bild på två av de söta "blandrasvalparna"

tråkigt att det blir så...

pratade tex med en vuxen ryttare som debuterade fälttävlan för ngr veckor sedan och redan skulle gå upp i lätt. visserligen är hästen gammal och hon påstod att han var en tiger i terrängen, men deb o lätt är en viss skilland, lite beroende på vilken bana men ändå....

Vad bra. Busan skall vi ju försöka få ner till Öveds också. Så då blir det pepparkakor.

Om man kvalade förra året, enligt de TR reglerna, är man kvalad även i år, trots att man endast ridit en debutant utan hinderfel. Det skulle ju vara lite konstigt annars, om man var kvalad i fjol, men helt plötsligt inte är det längre. Kvalar man däremot i år, så är det de nya reglerna som gäller. Blev det rörigt? Hoppas att ni förstod.

det måste vara årets regler som gäller.
om man inte startade den klassen man var kvalad till förra året antar jag att man i år måste kvala enligt de nya reglerna för att få gå upp en klass, annars vore det ju väldigt konstigt - det finns ju en anledning till att reglerna ändrats

eller menar du att man har flera godkända resultat förra året, men bara ett från i år?
då får man gå upp en klass, kval gäller från innevarande samt föregående år om jag inte minns fel

Om jag inte läst helt galet så var det samma kvalregler förra året som i iår.

Jättesöta valpar! (och hästar så klart). Mina valpar är snart 4 veckor fast ännu sötare! ;)
Hur går det med den rödhåriga damen du tog hem?

Det går sakta frammåt, men det tar nog lång tid att hämta sig för henne. Kanske blir avelsbox för henne ;)

prins_rollo skrev:
Om jag inte läst helt galet så var det samma kvalregler förra året som i iår.

så uppfattande jag det oxå..

var är det för nya regler i år som gäller i såna fall??:)

Så för att gå upp i lätt klass kan jag ha en godkänd dressyr, hoppning under 16 fel och en vägran i terrängen? Och man måste ha ridit två 90 under dessa premisser?
Jag trodde man var tvungen att nolla i terrängen också.

jag red två felfria debutanter förra året, 2005(godkända vare sig vilka av de två reglerna som skulle gälla). kan jag starta 100 i år (2006) utan att behöva kvala i år med? ifall jag inte rider nån ft iår måste jag kvala om nästa år (2007)

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 382
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 994
Senast: Cattis_E
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 470
Senast: Ajda
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 764
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar