Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det går nog utmärkt att köra båda, men personligen har jag valt att fokusera på personspår först eftersom det ställer högre krav på noggrannhet än vad viltspåret gör.
Av samma anledning säger jag; börja med hårda spår (spår på asfalt, grus och/eller betong)
Bemästrar hunden 100m hårt spår, utan att lämna kärnan mer än två-tre dm, så har du en supergrund för kommande spårarbete.
Av samma anledning säger jag; börja med hårda spår (spår på asfalt, grus och/eller betong)
Bemästrar hunden 100m hårt spår, utan att lämna kärnan mer än två-tre dm, så har du en supergrund för kommande spårarbete.
Precis. Man vill ha en väldigt spårnoga hund vilket innebär att hunden inte släpper spårkärnan med nosen. Helst vill du ha en hund som går som klistrad med nosen i dina fotsteg.
Hårda spår blir väldigt "smala" för hunden, det blir inte så himla mycket vittring och då krävs det att hunden verkligen jobbar i kärnan och inte fladdrar utanför.