Sv: Bogproblem
När jag såg tråden dyka upp så tänkte jag men... oj! Men kul att du undrar!
Nu ska vi se *läser vad jag själv skrivit*
Bogen var ett problem, ja, men inget problem som veterinärerna ville ta tag i - bara viftade bort det. ET satte akupunktur där och Spirre blev galen (han blir ALDRIG galen annars så vi bara glodde första sekunderna) så antagligen var det ömt där.
Dock fick jag en bättre veterinär vid återbesök på kliniken och det visade sig att det inte alls var höger framknä som var problemet - snarare vänster bakkota! Han sprutades med kortison vb-kota, båda framknäna och båda framkotorna. Fram antagligen avlastning för vänster bak.
Jag broddade på honom omgående fram så att han inte skulle halka i någon lera ifall det var en sträckning i bogen och sen har jag masserat, masserat, masserat i massor och sedan i höstas har han inte blivit halt vänster fram igen. Dessutom reagerar han inte längre med smärta vid stretch vänster fram.
Han behandlades bara en gång i de fem lederna (förutom höger carpal då) och sen vara han reaktionsfri på återbesök 3 veckor senare. Så i höst har han satts igång noggrannt och han böjdes av vet i början av december och då såg han rätt okej ut. Någon reaktion kotorna fram men inte så pass att det skulle sprutas.
Jag böjde honom själv i januari (på vets order) och då såg jag inget alls. Dessutom har jag börjat ge Glucovet och tränar nu annorlunda och har ett annat mål i år så jag hoppas att det ska gå bra nu.
/Camilla