Bildtråd 2010

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråd 2010

Bilder från idag =)

31723375.jpg

31723376.jpg

*kl*
Här kommer min medryttare. 8 år gammal, hennes första träning i trail. Hästens också :D 4-årig överväxt shetlandsponny.

ronja1.jpg

Senast ändrad:

Så fina dom är! Så praktiskt med pad och ländtäcke i ett :D

Här kommer lite bilder från idag på nya hästen!

Det var så härligt ute! Solen höll på att gå ner, inga äckliga insekter och en underbar häst! Så vi busade lite med:angel:

För några veckor sedan var min dotter Alexandra med på sin första tävling, en lead line klass, med våran welsh mountainponny Himlabackens Tippex.

31734403.jpg

31734411.jpg

Både Alexandra och Tippan skötte sig perfekt och vann en pokal, en stor rosa rosett och en rosa fleecefilt.:love::banana:

31734430.jpg

31734449.jpg

31734472.jpg

Vad vill du veta?:)

Hon är 4-årigt quartersto e: King Okie Hollywood ue: Doctor Skunk.
Hon är inriden av Styrbjörn och sen har hon varit en sväng hos Rick efter det på träning.

Stammen kan jag ingenting om men förra ägarna sa att det var kosse/reinigstam:angel: Jag hade väl hoppats att kunna rida lite ranchgrenar på henne men vi får se vad vi känner för sen. Känns som att jag måste lära mig rida igen först, få bort engelsk-fasonera ur kroppen.

Har ägt henne ett par veckor nu och börjar hitta lite knappar, hon är ganska välriden i grund och botten så jag måste lära mig hur jag ska rida henne. Men jag trivs himla bra med henne, hon är så otroligt social och kelsjuk:love: Räcker att jag stannar bilen på gården så står hon vid grinden och gnäggar!

Var där idag för första gången:)

Och söndag blir tydligen nästa gång:angel::o
Jag blev övertalad att anmäla mig till tävlingen så vi ska dit och prenumerera på sista platsen:p

Vad roligt,hon ser väldigt snäll och lugn ut! Åh vad jag längtar tills jag hittar en egen quarter men jag har inte brottom:)

Det är bra med krut i henne men som tur är så är hon så otroligt lydig att man aldrig behöver känna sig orolig att hon skulle hitta på något dumt. Stopp-knappen är bombsäker:D

Idag har hon busat rundor i ridhuset och tjurat på de andra som var och tränade. Hon fattar inte riktigt varför inte alla flyttar sig för henne:p

w_w Spännande! Jag ska rida Western Riding och Trailen.. (och förhoppningsvis inte försöka välta grinden:angel:)

Willy tycker det är vansinnigt roligt att vara igång med träning igen... och jag tycker personligen det är bra mycket trevligare att titta på från marken än att leka rodeo-ryttare :P

31746020.jpg

31746036.jpg

31746018.jpg

31746023.jpg

Ingen stress här inte... (ibland ser han verkligen ut som en gammal valack)

31746044.jpg

31746042.jpg

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 586
Senast: Nepenthe
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 032
Senast: Puffindog
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
615
Senast: Krålus
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 156

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2024
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar