Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En pinto kan ju strängt taget vara precis vilken ras som helst, jag tror inte att man kan vänta sig någonting alls.Stött på uttrycket ”barockpinto” för första gången. Är det något vedertaget och vad kan man förvänta sig av en sån häst?
Stött på uttrycket ”barockpinto” för första gången. Är det något vedertaget och vad kan man förvänta sig av en sån häst?
65 tusen för en 1-åring ger ju intrycket att det är något extra super någon stans.
Jag red in en som var frieser x pintoStött på uttrycket ”barockpinto” för första gången. Är det något vedertaget och vad kan man förvänta sig av en sån häst?
65 tusen för en 1-åring ger ju intrycket att det är något extra super någon stans.
En barockpinto jag träffade var frieser/irish cob! Så det är som sagt viktigt med stångbettet och att den är skäck tror jag
Men hu. Fann en annons på ett tvåårigt halvblod som enligt annonsen (och bilderna!) var inridet! Nu har jag inte haft unghäst på många år, men är det verkligen brukligt att rida på så unga hästar nu för tiden?
En som söker fodervärd till sin tvååring. Den ska sedan säjas som femåring och utbildaren får 10% av försäljningen. Beräknas till ca 8-9000, för 3 års arbete
Ja, troligast runt halva den summan, så ca 4000 för tre års abeteDet är det ena, det andra är att hon tror att ponnyn kan säljas för 80-90000.
Men hu. Fann en annons på ett tvåårigt halvblod som enligt annonsen (och bilderna!) var inridet! Nu har jag inte haft unghäst på många år, men är det verkligen brukligt att rida på så unga hästar nu för tiden?
Ja, troligast runt halva den summan, så ca 4000 för tre års abete
Och nappar någon familj, så kanske det inte är den mest lämpade för ändamåletTyp en hundring i månaden!
Hade just tänkt lägga in kopia på den annonsen...En som söker fodervärd till sin tvååring. Den ska sedan säjas som femåring och utbildaren får 10% av försäljningen. Beräknas till ca 8-9000, för 3 års arbete
Risken är nog större att en mindre erfaren familj nappar. Ungen kan ju både trava och galoppera, vad mer behövs? Fodervärd är ju lagom, man behöver inte betala något inköp och lämna tillbaka när man vil..Tja, någon kanske nappar för att denne behöver sällskap till sin egen häst, men vad är det som säger att unghästen blir utbildad och inte bara får gå i hagen?
Tror det finns en speciell ras som heter just Barockpinto och att de har en egen stambok numerStött på uttrycket ”barockpinto” för första gången. Är det något vedertaget och vad kan man förvänta sig av en sån häst?
Fyra år gammalt halvblodssto till salu. Div information om hästen och en bild sist i annonsen. "På bilden är hon ett år".
Efter tre år kanske det är en god ide att hitta en något mer nytagen bild?