Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Hästvård Har en hingst som jag skulle ha kastrerat. Tänkte höra vad ni här har betalat för era kastrationer?
Svar
8
· Visningar
983
Senast: Hanna_hjm
·
B
Foder & Strö Hej Har hört att magnesium preparat funkar bra på hästar som är lite nerviga och på G... Är det någon som använder eller har provat...
Svar
16
· Visningar
3 531
Senast: AnnaVirrPanna
·
C
Foder & Strö Hej! Nu e snart vår! Ville bara fråga om ni ger b vitamin? Tar ni via foder eller via spruta? Tacksam för svar... :)
2
Svar
29
· Visningar
2 025
Senast: eldione
·
Foder & Strö Islandshästar genomsnitt 350kg i normalhull gissar jag. Två dräktiga ston (i 5:e månaden tror jag, som inte rids), normalt åt överhull...
Svar
4
· Visningar
987
Senast: moli
·
Hästvård Har era ston? Tempade min idag och hon är högbrunstig samt lite seg. Äter och dricker bra och ser allmänt fräsch ut. Men liten...
Svar
3
· Visningar
5 191
Senast: Boj
·
Hästvård ..och hur hanterar ni det i så fall? Historien i vår fall: Lördag: Dressyrträning för instruktör Söndag: Vila och massage av...
Svar
5
· Visningar
6 511
Senast: emelie_r
·
T
Foder & Strö Jag klurar och klurar på om jag ska byta "proteintillskott" i krakens foderstat. Har under hösten och vintern använt sojamjöl, råkade...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
15 159
Senast: Jessica
·
F
Hästvård Har en häst som hostar ett par gånger i början av ridturen tills han e riktigt uppvärmd. Detta gör han alltid då det är torr luft...
Svar
2
· Visningar
591
Senast: Panikie
·
D
Foder & Strö Om ni ska ge kraftfoder.. vad ger ni då helst till era hästar?? Vad tycker ni e bäst? Vet att detta självklart beror på vad man har...
2
Svar
30
· Visningar
1 882
Senast: Paradis
·
N
Foder & Strö Tänkte ev. sätta min kuse på fri tillgång på halm istället för silage för att få bort lite mage, men hur stor skillnad är det egentligen...
Svar
19
· Visningar
1 174
Senast: miana
·
Hästvård En kompis häst har fått kortison utskrivet av vet. mot lös mage. (de har provat andra saker först men inget har hjälpt hittills)
Svar
8
· Visningar
1 501
Senast: milly
·
A
Foder & Strö Har fått i uppgift av vet att bygga så mkt muskler det bara går och har nu börjat grunna på foderstaten. Höets värden är: ts 84%, energi...
Svar
18
· Visningar
1 709
Senast: milly
·
A
Hästvård Min lilla tös har skorpor i pälsen som kliar. och jag har ingen aning var det kan vara, veterinären sa att de var något virus och gav...
Svar
18
· Visningar
1 418
Senast: Thrischa
·
A
Foder & Strö Ett rop från en totalt okunnig person, vad gäller att räkna foderstater. Skall inom kort flytta till ett kollektivstall där höet har...
Svar
5
· Visningar
794
Senast: marti130
·
Hästvård Med bakdelen före framdelen efter att hon legat i boxen eller rullat sig i hagen? Visste inte om jag skulle lägga den här eller på...
Svar
10
· Visningar
895
Senast: gylle
·
  • Låst
Hästvård Skapar en ny tråd om barfotagång eftersom den befintliga inte längre fick användas för detta ändamål enligt moderatorn. Så vi som...
Svar
1
· Visningar
683
Senast: Boj
·
Hästvård Vi har en häst i stallet som haft kolik i ca 1,5 dygn nu. i går eftermiddag och i natt har distriktsveterinären varit ute hos oss och...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
10 490
Senast: Camilla_H
·
Hästvård Min häst har fått diagnosen COPD, trots att han inte haft några symptom alls. Har nu fått order av veterinären att skritta mdan han får...
Svar
14
· Visningar
2 724
Senast: fruma
·
Hästvård Är det nån som har provat det och i så fall vilken sort? Ska skicka in träckprov nu i vår och tänkte prova med homeopat medel om...
Svar
19
· Visningar
2 157
Senast: Skatan
·
Hästvård Upptäckte i lördags efter att jag hämtat spån att min häst hade fått mugg på bakbenen, hon hade även ett sår, men trodde att hon gjort...
Svar
14
· Visningar
1 058
Senast: Royal_724
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.
  • Kräkningar
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka