Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Ja det är ju inte jag som är rädd utan min häst.... fast det är jag som gör henne rädd. Förra vintern gjorde vi ett par regäla vurpor i...
Svar
2
· Visningar
843
Senast: mag
·
E
Träning Hej allihopa. Min gamla sköthäst går numera inte lektioner pg a att han bockar för mkt. Han blir inte riden över huvudtaget eftersom...
Svar
5
· Visningar
800
Senast: nillabjorn
·
I
Träning Hej! Vet inte om tråden ligger rätt men då får moderatorn flytta den. Jag tänkte lära min häst lite olika trick, lite kul att kunna visa...
Svar
2
· Visningar
677
Senast: attempt
·
Ridning Den akademiska ridkonsten, en välsignelse för min kropp. Efter ett engelskt pass i går insåg jag det, tack vare AR kan jag rida...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 096
Senast: TittiD
·
Träning När ja å mamma satt och åt frukost i morse kom hon på tal om en dödsannons hon sett i tidningen. Det var en kvinna hon haft sin häst...
Svar
2
· Visningar
762
Senast: dotzie
·
T
Träning är jag för lång för min medryttarhäst? jag är ca 165 cm lång och hon är ungefär 137 cm tror ja. jag känner inte att jag får dålig balans...
2
Svar
21
· Visningar
2 040
Senast: Glanna
·
B
Träning Jag har ridit i lite mer än 5 år. Jag har nu inte ridit på länge, men jag vet att min sits inte är den bästa. I skritten sitter jag väl...
Svar
5
· Visningar
1 249
Senast: Bright_Eyes
·
B
Träning Vår nykomling, en Nordsvensk, traskar bara ur spiltan när han har käkat upp höt och inget mer händer. Han är van att stå uppstallad och...
Svar
19
· Visningar
1 526
Senast: Benzon_lover
·
Träning Hur mycket rider och kräver ni av era äldre hästar? Givetvis beror det ju på i vilket skick dom är i och klarar av men om man ser...
Svar
12
· Visningar
1 146
Senast: BeastieBabe
·
J
Träning Ja ha, då har man fått känna på hur det kan vara att ha unghäst igen.. Man glömmer ju hur snabba de är i reaktionen de små liven. I...
Svar
11
· Visningar
857
Senast: Jeeves
·
J
Träning Jo jag rider en ponny 3g i veckan. Och jag har vissa problem. Varje gång jag pysslar med han hugger han och hytar med hoven mot mig men...
Svar
1
· Visningar
628
Senast: Pandoora
·
T
Träning I förrgår när jag skulle ta in häst nr1 var jag ensam, alltså fick häst nr2 stå kvar i hagen, när jag kom fram till stalldörren med häst...
2
Svar
26
· Visningar
1 885
Senast: Lil_Mia
·
W
Träning Hej. Har en vallack på 6 år som alltid gått tillsammans med andra hästar, men när vi bytte stall så fick han egen hage. Dels för att...
Svar
11
· Visningar
1 227
Senast: trullslitenmedtuff
·
H
Träning Vad är egentligen "join up". Är det markarbetet enbart som är själva "join upen"?
Svar
3
· Visningar
874
Senast: Lil_Mia
·
R
Träning Jag har en snart 5 årig kallblodstravare som jag haft i 3 månader. Han togs ur träning pga en senskada (helt idiotiskt att dom kör...
Svar
1
· Visningar
708
Senast: _Pandora_
·
Träning Vad är skillnaden? Bilder? har inte fattat skillnaden:o
Svar
5
· Visningar
2 010
Senast: Anna_
·
P
Träning Hur länge kan man träna bygga muskler osv på en häst? Finns det nån ålder då man bör tex ta det lugnare osv med en häst? eller är det...
Svar
19
· Visningar
4 006
Senast: Linker
·
E
Träning Hej ja vill så gärna börja hoppa men grejen är den att de inte finns nått ridhus och ingen "åker" i skogen eller så ? så vet inte hur ja...
Svar
8
· Visningar
921
Senast: Norrsken81
·
J
Träning Någon som har bra, konkreta tips på hur man kan komma runt problemet med att unghästen slänger upp huvudet när man ska ta av tränset...
Svar
19
· Visningar
1 799
Senast: Jeeves
·
S
Träning jag har otroligt svårt att känna min sittben, jag känner dom knappt, enda gången jag känner som ordentligt är när jag har ont i dom...
Svar
11
· Visningar
1 343
Senast: Ebbs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.
  • Kräkningar
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka