VM i Österrike

moli

Trådstartare
Ni följer väl VM i Österrike?

Guld till Sandra Jonsson i femgång YR, dessutom i b-final med seniorerna på lördag. Även Magnús skulason är i B-final.

Leder femgången gör Viggi och Kraftur, följda av Josefine Birkebro!

Camilla Hed i A-final i T2 (delad femma)
Johanna Berg och Linda Antonsson i B-final i detsamma (Seniorer och Young riders rider finalerna ihop i T2), de två var de enda som tog sig såpass långt, de övriga YR´sarna är utanför final!

De svenska och svenskägda avelshästarna ligger också bra till i flera fall, så det ser spännande ut inför de öppna visningarna. Stonas är idag!

Tyvärr är jag inte på plats, men man kan följa det hela på VMs hemsida och på FEIFs sida. Just nu pågår uttagningar i T1, och ikväll är det Stilpass! Det uppdateras under pågående uttagningar.

Sv: VM i Österrike

Gummi tog vm-silver i stilpassen idag! Synd att han inte lyckades försvara titeln, men ett stort grattis ändå!!

Vilket fantastiskt VM för Sveriges del!!
Vi verkligen regerar i femgång, har fantastiska Linda och Ísak i T2, en svenskfödd häst vinner fygång och T2, Gummi i stilpass och massa fina avelshästar.

Tänk om man varit där!!

Vilket fantastiskt VM för Sveriges del!!
Vi verkligen regerar i femgång, har fantastiska Linda och Ísak i T2, en svenskfödd häst vinner fygång och T2, Gummi i stilpass och massa fina avelshästar.

Tänk om man varit där!!

Visst är det fantastiskt.

SIF verkar dock inte bry sig eftersom det inte står ett pip på några hemsidor...
Det åkte ju ner ett helt gäng med wannabees/groopies på SIF:s bekostnad så någon borde ju kunna uppdatera hemsidorna och se till att det skrivs i pressen/Radio/TV och tidningar.

Landslagets hemsida har ju uppdaterats i princip dagligen?

Dessutom har det rapporterats på Facebook på både landslagets och Avelskansliets sidor. Jag håller med om att det är synd att det inte dubbelrapporterades så att det även stod på själva huvudsidan för SIF som löpande nyhetsnotiser.

Det är tyvärr inte mycket "stor" press som vill skriva om IslandshästVM vet jag av egen erfarenhet. Däremot har Ridsport rapporterat dagligen.

Inför VM var det en hel del artiklar och nyhetsinslag i lokala medier, jag kan tro att det blir fler efter det att deltagarna kommit hem. VM avslutades ju igår, och det är ganska troligt att gårdagen, eller denna dag tillbringas med resande. Likaså de svenska journalister som var på plats, förhoppningsvis lyckas de sälja in fler artiklar nu när det gått så bra. Men de måste ju skrivas först, och det vet jag av erfarenhet att man har mer ro att göra vid sitt skrivbord än på ett flygplan.

Avelsbronset i Ston 7 år och äldre gick också till ett Svenskägt sto förresten!

Bronset i avelsklassen för 7åriga ston gick till fantastiska Meyla från Jemthagen! Hon kommer alltså från mitt "hemland" Jämtland! Hon är verkligen ett helt fantastiskt sto!! Hon har en fantastisk utstrålning verkligen, och hon är ju bara helt jäkla bedårande söt! Man blir stolt över att det föds upp så talangfulla hästar i det här landet!

Det häftigaste var ändå för mig Magnús Skúlasons guld i femgången. Att rida upp från en B-final och utklassa dom andra i A-finalen är så fruktansvärt bra jobbat! En fantastisk slutpoäng blev det verkligen! Ett STORT grattis till Magnús och underbart häftiga Hraunar! Och även grattis till Josefine som kommer hem med ett VM-silver med sin Kjarni!

Meyla är 6 år och tävlade således i den klassen, håller med dig om att hon är jättefin!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) VM FÖR ISLANDSHÄSTAR: Magnús Skúlason red upp sig från B-final och vann femgången, Josefin Birkebro kom tvåa och Vignir...
Svar
0
· Visningar
734
Senast: Gunnar
·
Islandshäst Här sitter jag på sambons laptop i det östra grannlandet och (inbillar mej att jag) har semester. I helgen avgjordes de Finska...
Svar
10
· Visningar
2 205
Senast: Voldie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama