Eftersom jag redan hunnit planera ungefär varje timme av resan till island i maj så behöver jag nu satsa på vintersemestern 2016. Min plan hela tiden har egentligen varit Tobago där jag var 2014 som jag tror skulle passa min sambo perfekt, men nu får jag lite kalla fötter, det är mycket pengar för att besöka ett ställe jag redan varit på. Det är inte helt lätt, för var det bara upp till mig så finns det sådär 20-30 stycken resmål som jag vill åka till...
Jag kommer åka på resor utan sambon, men nu behöver jag tips på en resa som gör oss båda nöjda.
Önskelista
Cirka 10 dagar (Kan inte vara bort mycket längre på grund av husdjuren, så Australien får vänta)
Intressant natur och spännande djur. Detta är viktigt.
Lugnt tempo utan hysteriskt med trafik eller människor och inte alltför "jobbigt" att exempelvis handla mat eller ta sig runt. (Här ryker många av mina önskade resmål!)
Intressant kultur och/eller museum, gärna lite halvudda (Vi är inte kräsna, vi har till och med titta på en utställning om ryamattor eftersom vi åkte förbi och ändå behövde en paus.)
Såpass soligt och varmt i november/december att man gå i kortärmat.
Inte mer än cirka 15000kr per person för resa+hotell.
Vad vi inte vill ha
Stora hotellkomplex med all inclusive, vi bor hellre på ett charmigt och lite halvskabbigt ställe än i ett turistgetto.
Paaaaaaaaaarty och nattklubbar
Folk som drar i en eller vill sälja saker hela tiden.
Storstad
Brist på natur och saker att göra, vi vill inte bara ligga vid poolen/stranden.
Jag kommer åka på resor utan sambon, men nu behöver jag tips på en resa som gör oss båda nöjda.
Önskelista
Cirka 10 dagar (Kan inte vara bort mycket längre på grund av husdjuren, så Australien får vänta)
Intressant natur och spännande djur. Detta är viktigt.
Lugnt tempo utan hysteriskt med trafik eller människor och inte alltför "jobbigt" att exempelvis handla mat eller ta sig runt. (Här ryker många av mina önskade resmål!)
Intressant kultur och/eller museum, gärna lite halvudda (Vi är inte kräsna, vi har till och med titta på en utställning om ryamattor eftersom vi åkte förbi och ändå behövde en paus.)
Såpass soligt och varmt i november/december att man gå i kortärmat.
Inte mer än cirka 15000kr per person för resa+hotell.
Vad vi inte vill ha
Stora hotellkomplex med all inclusive, vi bor hellre på ett charmigt och lite halvskabbigt ställe än i ett turistgetto.
Paaaaaaaaaarty och nattklubbar
Folk som drar i en eller vill sälja saker hela tiden.
Storstad
Brist på natur och saker att göra, vi vill inte bara ligga vid poolen/stranden.