T

Tribute

Har redan frågat en gång men fick då inte svar på det jag frågade om så nu frågar jag igen. Är röda/svarta vinbär på något sätt nyttiga till hästar? Har bla hört att man kan ge dem svartvinbärste men vet inte vad det är bra för, är det någon som vet något?
 
Sv: vinbär

Förutom C-vitamin som hästen dock kan göra själv är vinbär särskilt de svarta fulla med gammalinolensyra en högt fleromättad fettsyra som både vi människor och och den icke naturbetande hästen får i sig för litet av. Gammalinolensyran har hos människa och hund visats vara bättre än sockerpiller mot allergier och mot dyslexi (barn ej hund!). Se bara till så de inte är jästa. Du kan pressa ur saften till dig själv och ge pressmassan till hästen.
 

Liknande trådar

Hästvård Tjena! I lördags tog jag och hovis beslut att vi ska ta av skorna fram på min häst. Han är barfota bak sedan föl och har starka, bra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
12 503
Hästvård Hej! Går runt och grunnar lite på foderfickor/inpackningar. Av ren nyfikenhet har jag lite frågor kring detta.🤔 Snart sprängs ju skallen...
Svar
8
· Visningar
976
Senast: Magnum
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
675
Senast: Wille
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
839
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp