Vilken skillnad det gjorde på pållarna....

M

Moniq

Tack alla som i en tråd här på forumet, tidigt i höstas, gav mig tips om bra töltmusik.
Fick en kanonjulklapp av vår hästskötare - 2 hela inspelade CD
späckade med dessa rytmiska töltlåtar :banana: :bump: :banana:
(Vilken hästskötare va! :love:).

Det var ett bra tag sedan jag red till musik. Gissa vad det ekade härligt mellan ridhusväggarna. Till och med vår skogsmulle som har en väldigt bekväm men ibland lite passaktig tölt blev så upp-peppad att han gick som aldrig förr i tölten :D Han visade sig vara riktigt musikalisk, följde rytmerna så fint i olika tempon.

Vi behövde dessutom verkligen rycka upp oss då ridningen legat nere ett tag pg av det Skånska julvädret. Regn och blåst. Utebanan är vattensjuk och i skogen sjunker hästarna ner halvvägs till knäna, våra ridstigar där vill vi inte förstöra. Fast i ärlighetens namn skall jag väl inte bara skylla på det, vi har nog varit lite lata också :angel:

Så tack allesamman :bow: som gjorde min fina julklapp möjlig.

Ha en fortsatt trevlig julhelg och Gott Nytt RidÅr !

Oj vad roligt det låter!! :idea:

Ska iväg till ridhuset för longering/ markarbete snart, men det blir nog bara låga hinder i tystnad... Har just klippt ridhästen andra gången i år, och himmelens vad det hinner växa.

Här töar det för fullt, men våra tvåbenta australienvänner fick i allafall se ett litet snöfall på julafton. Hoppas ni alla haft en God Jul, och får ett fortsatt Gott Nytt År!

///A

Jag är lite avundsjuk på dig :o Vilka låtar blev det?

Jo det skånska julvädret har jag fått känna av i år också, inget vidare muntert, men det är ju inte ovanligt :angel:.

Och God fortsättning och gott nytt år på dig själv och alla andra också förresten.

Så kul att höra! Rider du kadrilj så att man får se dig i någon uppvisning till din töltmusik i vår?

Det blev nästan alla låtarna jag fick tips om i tråden, 2 hela CD :D en massa härligt "dunka dunka" i tölttakt.

Tråden finns nog kvar om man letar bakåt september nångång.

Apropå kadrilj - vi har bara 3 ridhästar just nu så det blir nog inte mycket bevänt med det ;) Men är det några skåneekipage som ledsnat på blåst och busväder får ni gärna komma och hälsa på och rida inomhus till julklappsmusiken :cool:.

Det låter jättehärligt när du pratar om att rida till musik, det var ett tag sedan man gjorde det själv men visst kommer man ihåg hur härligt det var och hur vissa hästar blev peppade av det och gick som de aldrig gjort förr.

Ja skånevädret är ingen hit, vi får försöka övertala någon i Sydafrika att ta med sig solen hit i en frysbox eller ngt :)

Jenny

Jag kommer fast jag inte är skåning :)

Passar bra för en avställd uttråkad gammal hingst (som inte gjort ett knop sedan Betsy förbarmade sig för snart ett år sedan) att sättas igång igen till töltmusik i Hästhagens fina ridhus :love:

För att inte tala om en utsliten utjobbad uttråkad jourhavande matte som också behöver sättas igång på flera sätt :cool:

Nån gång mellan 3:e och 6:e jan, kan det funka?

Vi tar med oss lite mer av min gamla tävlingsmusik också som du kanske missat - Eddie Meduzas "Gasen i botten" och Kenneth and the Knutters "R som i racer" och "Våga välja växel" :idea:

För övrigt Moniq - Silfur-Broddi är nära 130 cm i mkh, avskild från mamma och kamperar ihop med två små halvårshingstar till under Hýreygurs kloka men krävande ledning ;) Han insåg direkt villkoren i nya hagen :devil:
:D

Jag vill bo i Skåne :crazy: :)
Kan ni inte fotografera lite så att jag åtminstonde får se lite fina bilder på Askeman?

Ha, ha, Värmland - Skåne är väl en baggis att åka - nästgårds ju ;) Hören (el.rättare sagt läsen) och lären Skåningar, apropå avstånd.... :angel:
Tidpunkten funkar alldeles utmärkt :cool: Kenneth and the Knutters låter häftigt ;). Det blir en "musikalisk" helg med andra ord :D

:love: Silverpilen nästan 130cm :eek: och bara dryga halvåret, månne det bliva en påläggskalv till gubben tro :smirk:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka