Vilken Kategori?

M

Muffins

Hej! Jag undrar vilken kategori på ponny som mest passar mig? På ridskolan rider jag mest B-ponny och D-ponny, så jag har funderat på en stor C-ponny? ;)

Jag är 151 cm lång och väger 33 kg.

Här är jag när jag ska iväg och rida:

be19fa5518e24c37ba1234f6c3872116.jpg

Sv: Vilken Kategori?

Hur gammal är du? Vad vill du göra med din ridning?

En stor c-ponny låter bra, då kan du ju växa ganska mycket till (om du fortfarande växer) och fortfarande rida den :)

Jag är 13 år (född 1992)
Jag vill rida både hoppning och dressyr, men även i skogen, alltså ingen elitponny! Jag vill utvecklas mer och ja, helt enkelt ha en bästis att lära mig mer av! :)
New forest är ju rätt trevliga raser.. :d

Okej, ja då tror jag absolut att en c-ponny passar!
Ett litet tips bara, om du ska köpa, stirra dig inte blind på rasen för det kan finnas härliga individer inom den ras du minst tänkt dig :)

Tycker att du kan rida allt från B-ponny och uppåt. Hade jag varit dej så hade jag nog valt en C-ponny. :)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
333
Senast: Cactus
·
Utrustning Jag har en ponny som nu har gått barfota i lite mer än ett halvår. Då han hittills bara har gått i hage o promenerar har han inga...
Svar
7
· Visningar
220
Senast: Tossa90
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 903
Senast: Roheryn
·
Utrustning Hej! Vi har en Cheval Liberte Gold och har ett problem som jag undrar om någon känner igen. Bryggan som man fäller ned kommer inte hela...
Svar
6
· Visningar
524
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama