Viktmanschetter

Sv: Viktmanschetter

Tyvärr ingen erfarenhet av dem... men skulle gärna testa på . Tyvärr är dom ju rätt dyra....

Tror att det finns tidigare trådar i just detta ämnet... I alla fall har det diskuterats, sök vet ja!

Senast ändrad av en moderator:

Nu har jag sökt, och hittade bland annat den här länken, för den som är intresserad.http://www.stallstoraskuggan.com/pag4.html
Tyvärr hittade jag inte det jag egentligen ville veta mer om, vilket var träning av bakdelen meddelst viktmanschetter. På framdelen har jag lite erfarenhet av dem.

Jag satte min sadelmakare på att sy ett par, för några år sedan.
De är inte perfekta, för de är inte elastiska, vilket originalet är, men jag löser det genom att bandagera under. Det funkar bra.

Jag har aldrig tränat med viktmaschetter så, har ett par riktigt tunga boots som jag använder vid behov på endel hästar. Aldrig i snabbjobb utan bara i långsamkörning, skritt, klättring... Någon häst som varit snebyggd har haft dessa boots på t.ex vänster bak under en längre period i uppbyggnadsträningen med gott resultat men oftast har de på båda benen...

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
317
Senast: Unafraid
·
Träning Vad anser ni om viktmanschetter i rehabsyfte och resultat? Har blivit rekomenderad utav veterinär att ta hjälp utav en Fysioterapeut som...
Svar
3
· Visningar
1 042
Senast: tuaphua
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
993
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sex nya deltagare från trav- och galoppsporten får via ATG Talang möjlighet att boosta sin satsning mot toppen i sin respektive sport...
Svar
0
· Visningar
55
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka