Vi har äntligen blivit med katt! En liten rex...

P

PonnyBus

Nu har vi äntligen fått hem en liten misse på prov för att se om det funkar med sambons allergi...

Hon heter Juno och är sex månader gammal, cornish rex, om allt går som det ska blir hon vår :D

Än sålänge har hon bara vart här några timmar och hon gosar, busar, pussas och utforskar massor!

Kanske lägger in ett par bilder om någon vill se underverket:D

Sv: Vi har äntligen blivit med katt! En liten rex...

Pixbox verkar strula som bara den..

Ger en länk istället så får ni kika, HÄR

Nu sover hon nerkrupen i en hög med filtar.. :love:

Åh hon var en vacker liten dam! (späder inte alls på mina cornishdrömmar:angel:)
Hoppas det går bra!!

kl

Hon är heeeelt underbar. Vi är total charmade.

Dock känner pojkvännen av henne om hon är alldeles uppe i ansiktet och gnider sig mot honom eller om han har myst med henne och klappat på henne en stund.

Har ni några bra allergitips?

Vi har stängt till sovrummet, det är hans "kattfria" rum.
Sen har vi fått tipset att torka av henne med urkramade våtservetter någon gång i veckan? Vad tror ni om det?

Han säger att det inte alls är som vanlig kattallergi med lilltjejen utan att det känns annorlunda. Han brukar inte ens kunna komma hem till någon med katt utan att det kliar och han blir snorig..

Kanske han faktiskt kan ta allergitabletter för att slippa dessa lindriga besvär?

Jag har hört att man kan torka av katten varje dag med fuktig tvättlapp/handduk. Det är ju enkelt gjort.

Verkligen en bedårande katt!

Senast ändrad:

Japp de tipset har jag med fått från flera olika håll.

Jag bodde ihop med en katt allergisk karl under fem år, han lärde sig tåla mina katter, men så fort vi åkte på besök hos någon med katt, blev han snorig och halsen satte igen..

Tidigare när jag fick hem en ny katt, duschade jag katten med dermocan och städade kliniskt, sen vande han in sig på den katten under tiden den "blev skitig" igen. Smidigt. :laugh:

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 564
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 664
Senast: s957
·
Övr. Katt Hej alla! Jag har en gammal katt. Hon har alltid varit lite speciell och som liten tippade jag på att hon inte skulle bli särskilt...
Svar
5
· Visningar
1 870
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama