Veterinärbesiktning?

L

LaCancaniere

Hej hej. Jag ska försäkra min häst och undrar lite över vad en besiktning kostar? :confused:

Sv: Veterinärbesiktning?

vad är de för häst du ska försäkra?? Ska den inte försäkras för så mycket behövs ingen vet. undersökning.
Min häst försäkrade jag utan veterinär!
Men hos min vet kostar de väl ca 200-300 om man kommer dit! Inte mer än 500 alla fall! Men distriktaren hade varit dyrare!

Hej mitt ombus sa att ska du försäkra en häst över 30000 så måste du ha en vet besiktning eller att detta ombud jag pratade med kom ut och besiktade hästen. Men en distrikt vet tar mellan 1500-2000 brukar det kosta eftersom de har inställningsavgift och milersättning. Tänk på med att vid ny försäkran så är det 20 dagars karens och du kan inte utnyttja försäkringen om innan dessa dagar har gått.

Sista gårdbesiktningen hemma jag vart med om kostade 1150:- men ett par år innan betalde vi 500:-

Jag tror vi betala 1200:- då kom vet hem till oss & gjorde den.

Liknande trådar

Hästvård Hej Någon som har häst som har tätt mellan tvärutskotten i ländryggen? Vår häst har fått kortisonbehandling och nu väntar arbete för...
Svar
0
· Visningar
159
Senast: Smultron
·
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
473
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Skulle ni flytta in i ett nytt stall där en av hästarna testade positivt för stora blodmasken för några månader sedan och några...
Svar
6
· Visningar
562
Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 124
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka