Veckans lektion- enkla byten

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så mycket byten blev det inte då vår intruktör nog inte tyckte vi kom dit riktigt.

Så det blev fattningar från skritt och avsaktning till skritt.
Fattar inte vad det är för fel på min hjärna när det kommer till fattningarna?. Vänster går (nästan) hur bra som helst. Men när vi byter varv är det som om jag glömmer bort hur man gör :confused:
Hälen åker upp, sitsen ramlar framåt och hästen blir lång som en "jagvetintevad" och var och varannan gång blir det fel galopp

Positiva var att han går bättre än någonsin i traven, och att vi fick till fler bra fattningar i vänster än förra veckan.

På söndag laddar vi för dotterns debut på lokal storhästdressyr. Nu hoppas vi pålle håller sig frisk och att dom kan få till en sån där bra energisk ritt som jag vet att dom kan.
Hon är så söt gammeltanten, så fort hon blir knoppad börjar hon nästan studtsa i stallgången, då vet hon det är tävling på G och det älskar hon. Mycket bättre än gå lektion :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag åkte till privatlektionsstället vid världens ände igen med ett par vänner, och var helt inställd på att sitta på dressyrbjässen. Men...
Svar
0
· Visningar
746
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 239
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Blev visst inte att jag skrev något om ridningen förra veckan, så det får bli två veckors rapportering på en gång… Jag har tappat...
Svar
0
· Visningar
292
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så har då vårens ridtermin börjat, och det kändes roligt att få åka till stallet igen! Har haft lite meck med mina ridtider... Förra...
Svar
0
· Visningar
351
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama