Vart finns utställningarna?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare HannaW
  • Startdatum Startdatum
H

HannaW

Hej!

Jag har en fråga som jag skulle vilja ställa till alla er duktiga här på Bukefalos :)
Jag tycker väldigt mycket om att fota (hobbyfotograf kanske man kan kallad det :d) och har länge funderat på att gå till utställningar, avelsvärderingar med mera och fota. Främst är det araber, tinker, frieser, irish cob, andalusier/lusitano, ardenner och nordsvenskar som jag tycker är otroligt vackra och som jag gärna skulle vilja fota, dels på utställning men också fria ;)
Har förut fått tipset om att kolla olika klubbars och rasföreningars hemsidor för information men jag har haft jättesvårt att hitta nåt :confused: så nu undrar jag om någon av er vet vart det finns sådana här typer av utställningar och avelsvärderingar i Stockholmsområdet, om det finns några??

Tacksam för svar!

MVH
Hanna :)

Sv: Vart finns utställningarna?

Den 3-5 juni hålls en arabutställning i Strängnäs, även årets riksutställning kommer hållas i Strängnäs i slutet av augusti.

Okej, tack för ditt svar! :) du vet inga som finns mer i Stockholm? Är nämligen 16 år så har ingen bil och måste åka kommunalt ;)

I Stockholm hålls inga avelsvärderingar men det kommer utställningar och treårstest/kvalitetsbedömning för ponnyer någonstans i Roslagen. Tyvärr kommer jag inte ihåg datumen just nu.

Okej, tack! Synd att det inte finns några i Stockholm... :(

Guldruss på skansen, tror den brukar vara i slutet av september. Visserligen inte ngn ras du bad om, men den är ju iaf i stockholm och trevlig att besöka. har samma intresse som du btw :D

Åhh, det låter ju mysigt! Den ska jag kolla upp ;)
Vad roligt! :)

Irish Cob-riks ska i år vara strax utanför Gnesta på Brolötens stuteri.
14 maj är datumet. :D

Kommer att finns både föl,ston,valacker och hingstar på plats. En å annan ICPD också efterso mde får visas på våra Riks.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka