Världens mest tankspridda person.

Ruffe

Trådstartare
Nu hade jag tur. Igen.
Var och tittade på Jousting (?) i min hemstad som är en större stad i finland och hade parkerat på en gata nära hamnområdet. När jag och sonen kommer tillbaka till bilen ser jag på långt håll att bakdörren står på vid gavel. Shit! Hjärtat börjar slå snabbare och jag förbereder mig på att nu har bilen blivit länsad/ vandaliserad. Allt var dock som vanligt med bilen. Är ännu också skärrad.
Min man som dessutom är hysteriskt noggrann med våra bilar skulle ha blivit skogstokig om nåt hade hänt.
Poängen med min tråd är dock att det är inte första gången nåt liknande händer mig. Känns som att jag inte kan lita på mig själv. Plötsligt så har jag klantat mig på liknande sätt igen! Det är skrämmande!
Brukar dylika saker hända nån av er titt som tätt? Eller är jag den enda som är så här tankspridd (slarvig???:crazy:)?
Dela gärna med er av era egna klanterier så kanske jag känner mig bättre sen!;):)

Jag är också grymt tankspridd.

Det jag skulle vara uppmärksam på om jag vore du är hur din stressnivå är, att vara tankspridd och inte komma ihåg var man lagt saker, eller glömma bort att göra saker är en varningssignal att man inte mår helt 100 och kanske är för stressad.

Jag är det. Men jag har lärt mig vissa strategier som hjälper, jag har till exempel ingen plånbok utan har kort och pengar löst i jackor och väskor. En del stör sig på detta och tror att det är därför jag tappar kort och sådant, men jag vet av erfarenhet att det är bättre är tappa något tex körkort eller bankort än att tappa hela plånboken.

Jag har "hitta min telefon" aktiverar så jag kan logga in på en dator och söka efter telefonen.

Jag har två olika bankkort, så måste jag spärra ett kan jag använda det andra kontot.

Min nyckelknippa är stor och tung . Man hör om den åker i golvet och den syns bra.

Jag är också grymt tankspridd.

Det jag skulle vara uppmärksam på om jag vore du är hur din stressnivå är, att vara tankspridd och inte komma ihåg var man lagt saker, eller glömma bort att göra saker är en varningssignal att man inte mår helt 100 och kanske är för stressad.
Jo, du har ju en poäng där. Har varit stressad en längre tid och trots att jag nog alltid varit tankspridd så händer dylika saker allt oftare nuförtiden. Ska dock börja nytt jobb i augusti och hoppas att det ska hjälpa till att minska min stress.

Har rusat fram i blint raseri för att någon var i bilen och rotade, men några meter ifrån insåg jag att det inte var min bil, bara en likadan som den jag brukade ha. -Såg fel, sa jag till de stackars oförstående paret med ungar och allt och satte mig i min bil av helt annan färg och sort. Då kände en sig bra dum!

Liknande händer ständigt i mitt liv. Jag tappar nycklar. Jag låser mig ute från hemmet. Jag har lyckas låsa bilen med nyckel inne i bilen när jag var långt hemifrån. Allt har kostat rejält med pengar tyvärr
Min hjärna fungerar inte alls känns det som. Jag försöker dubbelkolla och ta det lugnt men likafullt så händer det.

Har rusat fram i blint raseri för att någon var i bilen och rotade, men några meter ifrån insåg jag att det inte var min bil, bara en likadan som den jag brukade ha. -Såg fel, sa jag till de stackars oförstående paret med ungar och allt och satte mig i min bil av helt annan färg och sort. Då kände en sig bra dum!
:laugh: :up:!

Jag skulle verkligen inte uppskatta en relation där den andra partern blir "skogstokig" på mig om jag begår ett misstag.
Nä, "skogstokig" var nog ett överdrivet ordval från min sida, men initialt skulle han ju nog bli arg. Inte kanske en politiskt korrekt reaktion men kanske inte helt oförståelig heller.

Liknande händer ständigt i mitt liv. Jag tappar nycklar. Jag låser mig ute från hemmet. Jag har lyckas låsa bilen med nyckel inne i bilen när jag var långt hemifrån. Allt har kostat rejält med pengar tyvärr
Min hjärna fungerar inte alls känns det som. Jag försöker dubbelkolla och ta det lugnt men likafullt så händer det.
Gillar alltså inte att du också är glömsk och råkar i trubbel utan att du delar med dig.

Nä, "skogstokig" var nog ett överdrivet ordval från min sida, men initialt skulle han ju nog bli arg. Inte kanske en politiskt korrekt reaktion men kanske inte helt oförståelig heller.
Det handlar väll inte om politisk korrekthet utan obalans i relationen om din oro för situationen är kopplad till din partners reaktion snarare än till att något skulle hänt med bilen.

Är också rejält tankspridd ofta. Jag går ofta igenom mina förehavanden flera gånger i huvudet så att det blir rätt. Jag håller med om att man nog bör ha lite koll på sig själv och se förvirring som varningssignaler! Mitt har blivit värre och jag tror stress kan vara en orsak.

Jag hanterar det på så sätt att alla viktiga grejer ligger alltid på samma ställe. Alltid tillbaka på sitt ställe efter användning. Annars skulle nog min tillvaro kolapsa! Senast lade jag mitt viktiga arbetsintyg på ett ovanligt ställe pga flytt. Spårlöst borta.

Jag är också galet tankspridd ibland, men ofta så kommer jag på mig mitt i när jag gör något tokigt och kan rätta mig.

Min då 1.5åriga son gömde mina nycklar bakom ett element så de var borta i några dygn. Numera har jag en tagg i nyckelknippan som jag kan ringa till med mobilen och om jag dubbelklickar på en knapp på taggen ringer mobilen, även om den är på ljudlöst. Lätt värt pengarna :)

Jag är disträ som person och kan göra väldigt märkliga grejer.
Jag är dock född sådan så det har inget med stress att göra.
Är mycket mer fokuserad under stress än utan. Jag är lite hoppsan hejsan annars :p

Min mamma är likadan så det har tydligen gått i arv. Hennes dåvarande sambo skämtade om att hittegodsavdelningen hos polisen levde på hennes borttappade nycklar.

Liknande trådar

Hästhantering Råkade ut för en rätt märklig situation idag, och undrar om det är någon annan som har liknande erfarenheter. Min häst är rent feg. Han...
Svar
10
· Visningar
2 342
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama