Varför gör hon så? *film*

P

PonnyBus

Som sagt, vi har ju köpt en Cornish rex flicka för två veckor sedan och hon är helt underbar! Gör dock massa saker som ingen utav mina tidigare katter brukar göra så jag frågar er... :D

Hon har tre lägen, sova, mysbusa och busa!

Det där mysbuset är det jag undrar över, kolla filmen så ser ni vad jag menar

http://www.youtube.com/watch?v=NpO4BGUiOGA

Hon spinner ju fortfarande men det där gnagandet och buffandet.. Why?

För övrigt är hon heelt ljuvlig, väldigt speciell och egen katt och vi skrattar åt henne 24/7..

Sv: Varför gör hon så? *film*

En av mina katter gör så där när hon är dödsgosig! Hon spinner som en liten gräsklippare, åmar sig och "busgosar". Jag brukar be henne att lugna ned sig om hon biter eller använder klor. Gör hon det tar jag stilla bort handen och säger nej.

Jag har ju Devon rex.
Fruktansvärt söt liten tjej du har där! :love: Vem kommer hon ifrån?

Sådär gör vår huskatt också när hon är på bushumör, gränsen melllan gos och bus är hårfin. Säg till henne om ni inte vill busa, annars så lär man sig snabbt att se på vilket humör katten är, så vet man vaddet är läge för.

Det är likadant när katterna gosar med varandra också - börjar de putsa varandra, så slutar det i nio fall av tio med brottningsmatch.

Det kan nog stämma med att hon är dödsgosig, hon sover ju själv om nätterna eftersom Daniel måste ha ett kattfritt rum (sovrummet) så hon blev nog glad när jag gick upp. :love:

Vi har henne på halvfoder, så hon kommer från Shangri-La Felin i göteborg och ska få en kull innan hon blir helt våran. :)
Kan inte så mycket om rasen men hon vann Ex 1, BIV, NOM & BIS i göteborg ÄK 6/12 så jag antar att hon är ganska så fin i sin ras? Hon är sex månader nu och det är än så länge enda utställningen.

Det är en helt annan upplevelse med den här rasen än andra! Hon beter sig som ett mellanting mellan katt-hund-apa, mer uppe än nere :D
Hon har fått massa fina leksaker men det enda som passar förutom fjädervippan är mina hårband som hon snor hela tiden, ur en stängd korg.

Visst är hon vacker:love:

Det kan nog stämma med att hon är dödsgosig, hon sover ju själv om nätterna eftersom Daniel måste ha ett kattfritt rum (sovrummet) så hon blev nog glad när jag gick upp. :love:

Vi har henne på halvfoder, så hon kommer från Shangri-La Felin i göteborg och ska få en kull innan hon blir helt våran. :)
Kan inte så mycket om rasen men hon vann Ex 1, BIV, NOM & BIS i göteborg ÄK 6/12 så jag antar att hon är ganska så fin i sin ras? Hon är sex månader nu och det är än så länge enda utställningen.

Det är en helt annan upplevelse med den här rasen än andra! Hon beter sig som ett mellanting mellan katt-hund-apa, mer uppe än nere :D
Hon har fått massa fina leksaker men det enda som passar förutom fjädervippan är mina hårband som hon snor hela tiden, ur en stängd korg.

Visst är hon vacker:love:

Så gör min huskatt också !! :eek: Jag blir GAALEEEN på henne.. Dessutom har hon börjat dra dem UR MITT HÅR NU! :devil:

Btw, hon var jäääätteefiiiiin!!!! :love:

Tack :D Hon är så vacker...:love:

Har uppdaterat ett album med fler bilder HÄR

Liknande trådar

Övr. Katt Det känns helt overkligt, jag har nog inte förstått det än. Sent i onsdags kväll försvann hon i mina armar, hon fick det lugnt den sista...
Svar
5
· Visningar
2 271
Senast: tassel
·
Övr. Hund ....nja inte riktigt, utan bästa vänner :D Filmade Dino och Whizkey för någon vecka sedan , dom är lika goda vänner nu som dom var...
Svar
17
· Visningar
1 274
Senast: pippilotta
·
P
Övr. Katt Måste bara presentera min pärla, min ögonsten, min älskade, underbara gamla katt Tusse. Han är för tillfället 14 härliga år och en...
Svar
2
· Visningar
1 000
Senast: PonnyBus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama