Vårföräldrar 2024

Jag lånade elektrisk via sjukhuset, den var toppen. Jag orkade dock inte i längden, ersättning blev valet för mina barn då de inte kunde greppa ordentligt och jag blev så sliten av att pumpa-försöka-misslyckas.
Vi har haft ett jättebra grepp fram tills nu. "Felet" verkar ligga hos mig. Jag vill väldigt gärna att det ska fungera.. Men det är sjukt påfrestande att det inte går.

Låna pump hade ju varit bra. Men det erbjuder inte min mottagning. Förstått att elektrisk pump är mycket smidigare, men jag känner inte riktigt att jag kan lägga så mycket pengar just nu på något som kanske ändå inte fungerar..
 
Vi har haft ett jättebra grepp fram tills nu. "Felet" verkar ligga hos mig. Jag vill väldigt gärna att det ska fungera.. Men det är sjukt påfrestande att det inte går.

Låna pump hade ju varit bra. Men det erbjuder inte min mottagning. Förstått att elektrisk pump är mycket smidigare, men jag känner inte riktigt att jag kan lägga så mycket pengar just nu på något som kanske ändå inte fungerar..

Tänker att i kombo med depression kanske det känns ok att landa i att ge ersättning? Då kan ni hjälpas åt med matning och du kan fokusera på det som funkar?

Jag tror jag fick hyra via sjukhuset. Försökte pumpa allt för hand och det var enormt slitigt.
 
Tänker att i kombo med depression kanske det känns ok att landa i att ge ersättning? Då kan ni hjälpas åt med matning och du kan fokusera på det som funkar?

Jag tror jag fick hyra via sjukhuset. Försökte pumpa allt för hand och det var enormt slitigt.
Det känns som ett nederlag att inte kunna amma.. Som hon på BB sa i morse, det är liksom nåt kvinnor kan bara.
Det känns som om jag förväntas hålla koll på allting och få ihop livet för hela familjen. Men jag vet knappt vilken dag det är..
 
Det känns som ett nederlag att inte kunna amma.. Som hon på BB sa i morse, det är liksom nåt kvinnor kan bara.
Det känns som om jag förväntas hålla koll på allting och få ihop livet för hela familjen. Men jag vet knappt vilken dag det är..

Jag förstår, men det är det inte. Jag var så glad när jag bestämde mig för att strunta i det. Jag var också deprimerad, att sen inte kunna amma blev ännu värre. Men när jag fick en mätt nöjd bebis och kunde slappna av kring maten blev det bättre. Det är inte något man bara kan. Jag kunde inte för mina bröst och bebisens mun var inte kompatibla. Då är ersättning toppen. Folk ska skita i varför man inte ammar, helt enkelt. Jag tycker det är bättre att strunta i det än kämpa in i väggen, men det är min upplevelse. Gång två pumpade jag i tre dagar, sen ersättning. Jag kände mig misslyckad när det inte funkade men glad när ersättningen gick bra. Både jag och bebisen mådde bättre.
 
Det känns som ett nederlag att inte kunna amma.. Som hon på BB sa i morse, det är liksom nåt kvinnor kan bara.
Det känns som om jag förväntas hålla koll på allting och få ihop livet för hela familjen. Men jag vet knappt vilken dag det är..
Alla kan inte, av många olika anledningar. :heart Jag har t.ex. en vän som helammade första två barnen utan problem, med tredje gick det inte alls hur hon än bar sig åt.
Själv kämpade jag mig blå med att amma och ammade på i flera månader trots stor smärta (sonen hade ett tungband som ställde till det men som vården inte upptäckte förrän efter fyra månader). Av någon anledning kämpade jag bara på vilket jag ångrar i efterhand för det har orsakat senare problem för mitt eget mående.

Det låter som att du har det oerhört tufft just nu på flera plan så jag vill bara skicka med att försöka vara snäll mot dig själv så gott det går. Jag hoppas det snart lättar lite för dig!
 
Det funkade ju bra i början, han hade ett fint tag och det var riktigt mysigt att sitta med honom så nära. Men så fick han blodsockerfall och vi var tvungna att tilläggsmata. Sen dess har han bara snuttat. Jag verkar inte producera någon mjölk alls, trots alla försök. Känner inte att jag får något stöd någonstans ifrån..

Jag vet ju att ersättning är bra och bebis tycker det är supergott. Men jag känner mig inte mindre misslyckad för det..
 
Det funkade ju bra i början, han hade ett fint tag och det var riktigt mysigt att sitta med honom så nära. Men så fick han blodsockerfall och vi var tvungna att tilläggsmata. Sen dess har han bara snuttat. Jag verkar inte producera någon mjölk alls, trots alla försök. Känner inte att jag får något stöd någonstans ifrån..

Jag vet ju att ersättning är bra och bebis tycker det är supergott. Men jag känner mig inte mindre misslyckad för det..
Jag tror tyvärr att det är väldigt vanligt att känna sig misslyckad för att man inte kan amma, jag kände samma sak. För mig var det förvånande för innan barnen föddes var inte amning alls viktigt för mig, men när det inte funkade kände jag mig helt värdelös. Det var en sorg att ge upp det men också en väldig lättnad. För mig tog det tio dagars kämpande, sen gav jag tillslut upp och i efterhand är jag glad för det. Det tog alldeles för mycket tid och kraft och energi från mig.
 
Jag orkar inte. Försökte boka sjukgymnast. Fanns inga på vårdcentralen. Blev rekommenderad att söka privat. Enda jag hittar är sex mil härifrån och ledig tid först nästa vecka.

Jag orkar verkligen inte mer..
 
Suttit och stirrat på paketet med pumpen i några timmar nu. Kan inte förmå mig att ens testa.. Vad gör jag om jag testar pumpa som bm sa (20 min per bröst varannan timme i två dygn) och det ändå inte fungerar?
Känner mig helt uppgiven och otroligt ensam..
 
Suttit och stirrat på paketet med pumpen i några timmar nu. Kan inte förmå mig att ens testa.. Vad gör jag om jag testar pumpa som bm sa (20 min per bröst varannan timme i två dygn) och det ändå inte fungerar?
Känner mig helt uppgiven och otroligt ensam..
Det ska inte vara ett tvång att amma! Lyd ett gott råd från en trebarnsmamma och sluta försöka amma och ge bäbisen flaska istället. Du ska inte köra slut på dig själv, det mår ingen av er bra av. Det ska var njutbart att ha en liten. Det är skitjobbigt att pumpa varannan timme, använd den tiden till att njuta av bäbisen istället.
 
Det känns som ett nederlag att inte kunna amma.. Som hon på BB sa i morse, det är liksom nåt kvinnor kan bara.
Det känns som om jag förväntas hålla koll på allting och få ihop livet för hela familjen. Men jag vet knappt vilken dag det är..
Vad fan vilket skitbemötande.
Jag har två flaskbarn och det var nästan jobbigare med det jag försökte amma lite för det är sämst när det inte går.
 
Ringde BB och fick tips att pumpa varannan timme i två dygn. Så nu åker vi till apoteket och köper en pump.
Men jag är tveksam. Han ammade konstant i nästan tre dygn utan att mjölken kom igång.. Jag ger det en chans ändå, för jag vill ju att det ska funka.

Det känns som ett nederlag att inte kunna amma.. Som hon på BB sa i morse, det är liksom nåt kvinnor kan bara.
Det känns som om jag förväntas hålla koll på allting och få ihop livet för hela familjen. Men jag vet knappt vilken dag det är..

Det är inget nederlag att inte amma. Det blir hur bra som helst ändå ❤️
Om du ändå vill amma så om du kan, parkera dig i soffan med mycket gott att dricka och äta och se på något du mår bra av på tvn. Låt bebis ligga så mycket hud mot hud det går och stoppa bröstet i munnen vid minsta tecken.
Jag har själv haft/har depression och vet hur jävligt det är. Men om det går att öka oxytocinet genom yttre förutsättningar så kan det kanske hjälpa.
Om du vill amma ❤️ Låt maken sköta allt annat
Ärligt talat även om du landar i flaska, fokusera på dig och bebisen och att landa❤️
 
Det är inget nederlag att inte amma. Det blir hur bra som helst ändå ❤️
Om du ändå vill amma så om du kan, parkera dig i soffan med mycket gott att dricka och äta och se på något du mår bra av på tvn. Låt bebis ligga så mycket hud mot hud det går och stoppa bröstet i munnen vid minsta tecken.
Jag har själv haft/har depression och vet hur jävligt det är. Men om det går att öka oxytocinet genom yttre förutsättningar så kan det kanske hjälpa.
Om du vill amma ❤️ Låt maken sköta allt annat
Ärligt talat även om du landar i flaska, fokusera på dig och bebisen och att landa❤️
Fast han hängde som en svans på mig i två och ett halvt dygn utan att det kom mer än lite lite råmjölk. Någon "riktig mat" har han aldrig fått av mig. Jag hatar att vara säng/soffbunden, mår bara sämre av det.
Han tar inte bröstet alls längre, bara snuttar lite. Ska jag svälta ut honom? Så han får blodsockerfall igen..

Jag hade verkligen sett fram emot att amma.
 
Fast han hängde som en svans på mig i två och ett halvt dygn utan att det kom mer än lite lite råmjölk. Någon "riktig mat" har han aldrig fått av mig. Jag hatar att vara säng/soffbunden, mår bara sämre av det.
Han tar inte bröstet alls längre, bara snuttar lite. Ska jag svälta ut honom? Så han får blodsockerfall igen..

Jag hade verkligen sett fram emot att amma.
Jag tror det är rätt normalt att det dröjer ett gäng dagar innan råmjölken byts ut. Men mår man dåligt kan det ju bli svårare. Blir kanske en ond spiral. Jag hoppas du får den hjälp du behöver och önskar och att du får må bättre ❤️ Självklart ska du inte svälta ut honom. Det var inte det jag menade. Snarare bara låta honom snutta så mycket som möjligt. Det i sig stimulerar produktionen.
Men det var bara lite tankar. Var snäll mot dig själv.

Förstår att du sett fram emot att amma, och kanske kommer det lösa sig. Annars är flaska också med sina fördelar ☺️
 
Suttit och stirrat på paketet med pumpen i några timmar nu. Kan inte förmå mig att ens testa.. Vad gör jag om jag testar pumpa som bm sa (20 min per bröst varannan timme i två dygn) och det ändå inte fungerar?
Känner mig helt uppgiven och otroligt ensam..
Jag har två Elvie-pumpar som man sätter i bh:n som du kan få låna. Med dem kan du pumpa på båda brösten samtidigt så blir det lite mer effektivt än att ta ett bröst åt gången och du får händerna fria under tiden, just att få händerna fria gjorde en värld av skillnad för min del när jag pumpade i tre veckor. Skicka ett PM med din adress om du vill låna dem.

Du verkar ha dragit nitlott med bemötande både på BVC och gällande din rygg. Jag hoppas så att du får adekvat hjälp snarast. :heart
 
Efter en vaken natt med mycket ont och mycket tankar har vi landat i att sluta försöka amma. Beställde en sån där maskin att göra ersättning i, så matningen ska gå lite smidigare. Efter det kändes det bättre.
Fortfarande ledsen, men det får vara så.
Det är i mitt tycke ett bra beslut. Matningen av det lilla barnet ska inte behöva ta 100% av orken så att inget blir kvar till glädjen över den lille.
 
Efter en vaken natt med mycket ont och mycket tankar har vi landat i att sluta försöka amma. Beställde en sån där maskin att göra ersättning i, så matningen ska gå lite smidigare. Efter det kändes det bättre.
Fortfarande ledsen, men det får vara så.
Jag gjorde samma jobbiga beslut med min etta, vi fick aldrig till amningen... Det var en gamechanger att efter 6 veckor gå över på enbart ersättning (hade tilläggsmatat sen start). Även tvåan är flaskmatad, hon fick råmjölken men inget mer. Det blir fina ungar och alla möjligheter för anknytning ändå, plus pappans ökade chanser att dela fullt ut! Hoppas du får må bättre snart ♥️
 

Liknande trådar

Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 549
Senast: Eurydome
·
  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
26 977
Senast: Gunnar
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
13 113
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
446
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp