Var hittar man grejer till valphörna?

Lenis

Trådstartare
Ni vet, som man kan hägna in ett hörn med som blir valpens egna, säkra zon. Många har ju som "grindar" med hål i som de har några stycken och surrar ihop.. kass beskrivning men nån kanske förstår ;) Men jag har inte den blekaste aning om var man hittar sådana, eller ngt alternativ.. nån som har nåt tips??

(2 veckor till valpen kommer... wiee!!) :bump:

Sv: Var hittar man grejer till valphörna?

Lenis skrev:
Ni vet, som man kan hägna in ett hörn med som blir valpens egna, säkra zon. Många har ju som "grindar" med hål i som de har några stycken och surrar ihop.. kass beskrivning men nån kanske förstår ;) Men jag har inte den blekaste aning om var man hittar sådana, eller ngt alternativ.. nån som har nåt tips??

(2 veckor till valpen kommer... wiee!!) :bump:

Menar du kompostgaller? De kan man köpa på trädgårdsaffärer.

Köp en hundbur och "lås" dörren i öppet läge.
Det har jag + att jag har ett överdrag på burarna, så att det blir som en koja. Mkt uppskattat av både valpar och vuxna hundar :)

Jag hade kompostgaller för x antal år sedan. Slutade med det efter att en valp fastnat med ett ögonlock i en av spiralfjädrarna som håller i hop gallren :crazy: Det var inte trevligt vare sig för mig eller den stackars valpen. Som tur var, blev det inga skador på själva ögat, men ögonlocket blev sårigt och svullet, så det blev penicillinbehandling i 7 dagar.

Gnist skrev:
Jag hade kompostgaller för x antal år sedan. Slutade med det efter att en valp fastnat med ett ögonlock i en av spiralfjädrarna som håller i hop gallren :crazy: Det var inte trevligt vare sig för mig eller den stackars valpen. Som tur var, blev det inga skador på själva ögat, men ögonlocket blev sårigt och svullet, så det blev penicillinbehandling i 7 dagar.

Lätt o fixa så det inte blir så Buntband i plast , finns öppningsbara såna också.

Gillar buren bättre, då man lätt kan ta med den i bilen, vid transport + att valpen har sin "koja" med sig om man reser bort och har hunden med sig ;)

Gnist skrev:
Gillar buren bättre, då man lätt kan ta med den i bilen, vid transport + att valpen har sin "koja" med sig om man reser bort och har hunden med sig ;)

helt klart är buren bättre det håller jag med om :rofl:

Jag försökte ha kompostgaller till min eftersom hon gnällde så mkt då vi lämnade henne ensam och bl a PIRU sa att det kan vara för att hon har så mkt yta att vakta s a s.

Men hon hoppade ner gallren hela tiden:smirk: Så nu har vi gallren där hon inte får vistas istället....haha...funkar bra det :)...o så har jag en vanlig transportbur(typ kattransportbur fast något större variant) som står i ett hörn under ett lågt bord...det var iofs inte meningen att hon skulle ha den annat än när vi reser men där inne ligger hon :)

Hon vill gärna ha det trångt och mörkt men samtidigt verkar det som att hon vill ha en öppen ingång...vad vet jag...det funkar iaf :)

Liknande trådar

B
Övr. Hund kom hem för nån timme sedan efter att ha skjutsat mina föräldrar tillsammans med min pojkvän, jag skyndar ut i stallet för att ta in...
2
Svar
25
· Visningar
12 030
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar