Valerina Forte?

Millicent

Trådstartare
Är det någon här som använder sig av det? Märker ni någon skillnad eller biverkningar?

Jag fick se dem av en slump och funderar på att testa pga sömnproblem 🙈
 
Är det någon här som använder sig av det? Märker ni någon skillnad eller biverkningar?

Jag fick se dem av en slump och funderar på att testa pga sömnproblem 🙈
Melatonin är det enda som fungerat för mig, av de receptfria produkterna. Har för mig att jag testat Valerina i min ungdom utan effekt.
Melatonin finns dock endast receptfritt i 10-pack i Sverige men kan ju vara värt att testa om du får effekt.
Jag har köpt mina när jag varit i USA där de finns i lite större förpackningar och då ofta även blandat med andra kosttillskott mot sömnbesvär :)
 
Melatonin är det enda som fungerat för mig, av de receptfria produkterna. Har för mig att jag testat Valerina i min ungdom utan effekt.
Melatonin finns dock endast receptfritt i 10-pack i Sverige men kan ju vara värt att testa om du får effekt.
Jag har köpt mina när jag varit i USA där de finns i lite större förpackningar och då ofta även blandat med andra kosttillskott mot sömnbesvär :)

Du kan även få melatonin utskrivet på recept och det går under högkostnadsskyddet.
 
Enda som fungerat för mig när det gäller Valeriana har varit avkok på roten, men det fick jag sluta ta eftersom det och alla andra insomnings- och sömntabletter ger leverpåverkan. :meh:
 
Det funkade inte alls för mig.

Melatonin funkar för mig så tillvida att det gör mig tröttare och jag somnar lättare, i början fick jag mer drömmar men det avtog efter hand eller så vande jag mig.

Jag testade däremot på hypnos av annan anledning och insåg efter första sessionen att tankarna slutat mala på samma vis som tidigare och jag slutade tvärt med melatoninen och har oftast inga problem att somna längre.
 
Tack för svar! Då struntar jag i det. 🙈 Har haft melatonin utskrivet tidigare och det har fungerat ganska bra så får nog bli ett samtal till vc istället!
 
Har Valerina natt, och tycker det fungerar jättebra, tar en tablett tidigt på kvällen och sen en eller två när jag går och lägger mig 😊
Sover mycket bättre på dem
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 997
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 861
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 007
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Bet mig själv i kinden väldigt rejält för några dagar sen. Det är väldigt svullet och gör rejält ont. Har svårt sova pga smärtan, för så...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 383
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp