Vad skall man köpa till 1 månaders bebis???

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

Carolus

Ja som rubriken lyder... Vad skall jag hitta på i klädväg till min 1 månader gammla systerdotter... Vilken storlek??? Och nej det är till Natalie det gäller kom inte med några dumheter om att ordna saker till mamse... Det är Natalie som skall ha presenter av mosterskrället... :love: :love: :love:
 
Sv: Vad skall man köpa till 1 månaders bebis???

Jag fick mycket kläder i typ 50/56 och uppskattade när jag fick större storlekar. Nu har vi även massor i 62 som han har nu. Så jag skulle nu bli glad över allt över 62, from 68 och uppåt. Antar att det är lika för alla som får barn, många köper i typ 56, några lite större typ 62, kanske 62/68 också...
 
Sv: Vad skall man köpa till 1 månaders bebis???

...och alltför få köper pyjamasar vilket är urpraktiskt att ha många pga att bebisar har en tendens att läcka i olika ändar...
 
Sv: Vad skall man köpa till 1 månaders bebis???

Silverkedjan skrev:
...och alltför få köper pyjamasar vilket är urpraktiskt att ha många pga att bebisar har en tendens att läcka i olika ändar...
:bow: håller med till 100%!!!

Sonen här lever i sina pyjamasar alt. sparkbyxor. Det ska vara knäppning på framsidan från hakan ner till foten! Köp gärna fotlös dräkt, de kan ha dem längre, fötterna är ofta för små på kläderna. Köp en strl. 68, den kan hon ha länge!!!
 
Sv: Vad skall man köpa till 1 månaders bebis???

Tackar för tipsen... Skall se vad jag hittar, och fram för fler tips.. Ja naturligtvis skall hon få en häst av mig, nåt annat går ju inte... :rofl: Det skall börjas i tid så hon vet vad som är bäst... Haha
 
Sv: Vad skall man köpa till 1 månaders bebis???

Blixtra skrev:
Det ska vara knäppning på framsidan från hakan ner till foten! Köp gärna fotlös dräkt, de kan ha dem längre, fötterna är ofta för små på kläderna. Köp en strl. 68, den kan hon ha länge!!!
Håller med!
 
Sv: Vad skall man köpa till 1 månaders bebis???

Silverkedjan skrev:
...och alltför få köper pyjamasar vilket är urpraktiskt att ha många pga att bebisar har en tendens att läcka i olika ändar...
Vad gör era barn? En familj vi känner gav oss massor av begagnade kläder och sa "ta alla pyjamasar ni kan, man kan behöva byta flera gånger/natt", vår son är 2 1/2 månad och behöver man byta pyjamas så är det för att vi satt på den för tidigt och han hinner spy, vilket inte hänt så ofta, kissat/bajsat igenom har han aldrig gjort hittills trots att vi ytterst sällan byter blöja mitt i natten.
 
Sv: Vad skall man köpa till 1 månaders bebis???

Sovpåse! Det är som en pyjamas på "överdelen", men har inte ben utan fortsätter rakt, med "snöre som drar ihop längst ner". Huu, kom inte på någon bra beskrivnig :smirk: Finns på Polarn och Pyret, men också på typ HM eller liknande
 
Sv: Vad skall man köpa till 1 månaders bebis???

storlek 68 är en bra storlek att ge, för de flesta ger 56 och 62... fyyy vad mkt sånna plagg man får man hinner inte använda allt..... jag älskar byxor med mudd i midjan och i benslut.... polarn och pyret har skitsnygga baby-jeans tex. omlottbodys är också underbara, vanliga bodys är hemska för det mesta, min skrutta är så tjockskallig och bredaxlad att man måste mosa in henne i sånna.... och pyjamaser som går att öppna enkelt för blöjbyte är bra....
 
Sv: Vad skall man köpa till 1 månaders bebis???

Vårat mmm-barn sov jättemycket första månaderna och då var det ju gosigt att ha honom i pyjamas mer eller mindre dygnet runt ...

Mitt brandbilsbarn sov sällan, men sprattlade desto mer - här var pyjamasen perfekt plagg eftersom det aldrig glipar.

Bebisar är gosiga i mjuka urtvättade pyjamasar :love:

Ett tips är att spara den minsta som minne, helst en med fötter.

Det ger en speciell bild av hur LITEN bebin var eftersom den följer kroppen så.
 
Sv: Vad skall man köpa till 1 månaders bebis???

Det beror ju på hur stor din systerdotter är, bebisar kan ha en födelesvikt på allt mellan 0,5 och 7 kg :eek:
 
Sv: Vad skall man köpa till 1 månaders bebis???

Silverkedjan skrev:
...och alltför få köper pyjamasar vilket är urpraktiskt att ha många pga att bebisar har en tendens att läcka i olika ändar...
Jag förstår inte hur du burit dig åt för att få så'na barn!

Mina barn har varken haft ett jättstort sugbehov eller läckt i olika ändar under pyjamasen eller varit brandbilsbarn. Undrar om det kan skilja något i vattnet :angel:
 
Sv: Vad skall man köpa till 1 månaders bebis???

...apropå fötter eller inte på pyjamas.

I de allra första minsta storlekarna brukar det funka och är praktiskt men senare blir det allt svårare med passformen.

Det här var vårt favoritplagg alla kategorier på Eskil, han hade en brun 50 och en blå 56. Mjuk dragkedja som gjorde det supersnabbt att byta. (den går ner på ena benet) Alla dragkedjor är inte mysiga, en del är liksom vassa i halsen.

Väldigt myyyysigt även när han var vaken tyckte storebror :)

vep.jpg
 
Sv: Vad skall man köpa till 1 månaders bebis???

Haha, du har säkert inte haft tygblöjor heller :angel:

Och att den första var ett brandbilsbarn tycker jag inte är ett dugg konstigt.

Inte heller att den andra var ett extremt snällt mmm-barn.

De har helt enkelt olika pappor :idea: :angel:
 
Sv: Vad skall man köpa till 1 månaders bebis???

Jo, vi hade faktiskt tygblöjor första året till första prinsen. Men jag kan hålla med om att de läckte någon gång, men inte varje natt :)
De tygblöjorna kom från Norrland, de kanske var tätare ;)
 
Sv: Vad skall man köpa till 1 månaders bebis???

Polarn & Pyret har en supersöt pyjamas, rosa med hästar och hästskor! :love: Jag planerar att köpa en sådan till min lilla tjej.
Annars finns det ju mysiga babyfiltar, och "badkappor" ( sådana med en liten luva på ett badlakan typ..).
Om du inte vill köpa kläder finns ju de tuffa reg. skyltarna till barnvagnarna att köpa, det tycker iallafall jag vore en kul grej att få när alla andra kommer med kläder.
Om du nu ändå skulle vilja köpa något till mamman, så är det ju tanken som räknas, ett tips kan då vara en bukett tulpaner, hennes favoritgodis och en riktigt bra tidning!
 
Sv: Vad skall man köpa till 1 månaders bebis???

Ang många pyjamaser, så håller jag på silverkedjan, mina ungar har oxå haft en tendens till att läcka, högt tryck och stora mängder stoppar ingen blöja för...

Ang fötter eller inte så till elin fick jag skippa alla plagg med fötter för hennes var så stora... till och med barnläkaren på bb komentera dem...:D fredrik däremot har kunnat haft byxor med fötter, men han växte ur det mesta på längden...:D
 
Sv: Vad skall man köpa till 1 månaders bebis???

Det är lusigt innan vi fick barn köpte man så totalt opraktiska kläder till nyfödda, man ville ju köpa något fint. Nu när man själv har barn märker man vad man behöver.
Vardagsplagg, bodies, byxor, pyjamasar är ju sånt som verkligen går åt i början. Jag tycker det var bra att få större storlekar. Vi fick ända upp till 74, det var kanon. Men mest i 62 så vissa saker tror jag man knappt han använda. :(
 
Sv: Vad skall man köpa till 1 månaders bebis???

Det är bebisen som är min :love:................. Det är Natalie jag skall överrösa med paket i framtiden......

Som nyfödd så vägde hon 3200 och var 52 och är som sagt vad en månad nu...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 570
Senast: Lhas
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 117
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Snälla kloka ni, hjälp mig ordna reda bland mina tankar. Jag har ett jobb, ett jobb som bl a innefattar en del kontakt med...
Svar
15
· Visningar
1 904
Senast: Ramona
·
Hundavel & Ras Har precis köpt min efterlängtade valp. Följde med uppfödaren och valparna (9st, varav 4 hanar) till besiktningen där alla 4 hanar fick...
Svar
10
· Visningar
4 569

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Ridskoleryttare
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp