Bukefalos 28 år!

Vad kan man kräva?

Linduzz

Trådstartare
Beställde den 27/3 en dressyrvojlock i marinfärg och ett pannband från ett företag på nätet som annonserar mycket och verkar ha ganska mycket att göra.
Väntade i flera veckor och fick höra varje vecka att produkterna var restade och skulle skickas nästa vecka.
Förra veckan fick jag ett mail om att den färgen jag hade beställt plötsligt hade utgått. Så jag valde en annan färg.
Nu i måndags fick jag vojlocken, men det är inte ens en dressyrmodell på den!
Avvaktade tills jag fick pannbandet å bonusgåvan man skulle få.
Pannbandet kom idag, 3 stenar fattas å bonusgåvan fick jag inte..

Jag är j*vligt förbannad för denna urusla servicen och att man får fel trasiga saker å att jag fått väntat i 13veckor...

Så jag tänkte ringa dom snart så tänkte passa på å fråga er bukare, vad kan man kräva, vad hade ni gjort/sagt?

Tacksam för svar.
 
Sv: Vad kan man kräva?

Ring och reklamera om du inte är nöjd. Du fick ju varken det du ville ha och allt var inte helt. Det skulle allafall jag gjort..
 
Sv: Vad kan man kräva?

Jag håller på å samla mod så jag kan slänga mig på luren strax.. Har nu läst i efterhand att flera är missnöjda och att företaget varit otrevliga innan.


Hua!

Uppdaterar sen hur det gick..
 
Sv: Vad kan man kräva?

Det är inte dom, detta ligger nere i Skåne. Förstår inte hur man kan vara så gräslig mot kunder..


Till alla: Lite kort, orkar inte skriva ut allt..
Pratade med dom igår, först ringde jag och förklara hur läget var. Jag sa att pannbandet var trasigt, vojlocken i fel modell, att jag inte fått bonusgåvan och att det dessutom tagit 13 veckor.
Sakerna skulle jag skicka tillbaka så skulle dom se vad dom kunde göra, och att det tagit så lång tid kunde dom inte alls förstå att man var irriterad över för det tar ju tid att få saker.. :grin: Jag sa även att ja ville ha fri frakt, fick då till svar; maila oss med allting och dina krav så får vi se om vi kan lösa det.

Snabba och otrevliga i telefon var dom. Så min sambo vart skitförbannad och ringde upp själv:
Där han förklarade samma sak, och frågade hur f*n dom kunde skicka fel modell på vojlocken. Då kom det fram att dressyrmodellen plötsligt hade utgått (inte bara färgen) och att dom skickade en allround istället.
Där exploderade sambon och frågade hur funtade i huvvet dom var att tro att en allround ska passa en dressyrsadel?!
Ja, han fick iaf fixat fri frakt, nytt pannband, pengar tillbaka för resten..

Aldrig aldrig mer det ställer, något så otillmötesgående, otrevliga människor har jag nog aldrig stött på.
 
Sv: Vad kan man kräva?

Kontakta typ konsumentverket eller något som kan stoppa eländet, så FÅR det bara inte gå till! :devil::mad:
 
Sv: Vad kan man kräva?

Det är flera stycken som blivit drabbade av detta, men de som vill kan ju själva nämna de i tråden om de e så. MEn det är helt jäkla galet hur dom beter sig..
 
Sv: Vad kan man kräva?

*knapplån*

Vill man ha en PM-konversation påbörjar man den via PM, inte genom att skriva i tråden att man vill ha ett PM.

Lovis
moderator
 
Sv: Vad kan man kräva?

En liten uppdatering.

Fick efter lite om och men ett nytt pannband, det saknades stenar även på det.
Ändå klargjorde dom för mig att dom minsann granskade allt innan de skickades:grin: Så det sklle jag få reklamera ännu en gång...

Det skulle ta 30 dagar att få tillbaka pengarna för vojlocken och frakten. Vi får väl se hur det går.. Hm..
 
Sv: Vad kan man kräva?

Snart 5 månader har gått och jag har inte sett några pengar eller nya saker.
Jag fick ett nytt pannband, men det var med trasigt!

2 veckor för sent för deras egna "policy" betalning inom 30 dagar. Och nu när jag ringde så visar det sig att dom betalar ut via payson. Där JAG måste betala för att få ut MINA pengar! Det är 2 spänn i vanliga fall gör det mig inget, men dom har betett sig så fruktansvärt illa.
Och till råga på det så fick jag inte med frakten, så nu måste jag vänta ytterligare 30 dagar för att få dom pengarna.

Sambon lyckades skrämma till sig dom där ynka 2 kronorna med lite hot om konsumentverket:devil:
 

Liknande trådar

Äldre Chansar på att lägga tråden här, får flyttas om det är missvisande. Iallafall, vi har beställt en byggnad utav ett lokalt företag. Vid...
Svar
0
· Visningar
549
Senast: Bluefish
·
Utrustning Ibland bevaras ens drömmar.... Så blev det i mitt fall .... igår! För att göra en lång historia kort; Som den pryltokiga...
2
Svar
26
· Visningar
4 433
Senast: Nominous
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 402
Senast: Fille
·
S
  • Låst
Hästmänniskan Jag lånade ut en häst på foder, vanligt fodervärdskontrakt skrevs givetvis. Jag har till och från gått och tänkt den senaste tiden ja...
Svar
17
· Visningar
2 574
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp