Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sjukt långsam och lugn dag pga vädret. Egentligen precis vad jag behöver, men ändå känner jag bara en kvävande stress pga allt som är i livet just nu. Jag kan inte påverka något av det alls idag, men det går ändå inte att släppa det och bara andas. :(
 
Alltså jag har lyckats bota mig själv från högt blodtryck men vet ej hur 😅
Fått uppdrag att ta trycket nu tre ggr per dag och nu var det 112/67. Pulsen är lägre än vanligt också. Är jag månne ett medicinsk mirakel? 😅
 
Tre små knoppar kunde inte hålla sig längre. 😍🌸

IMG_20240427_125321.jpg
 
Sitter inne och fryser. Ingen större lust att göra stordåd ute. Ännu kallare och lite irriterande, gles nederbörd. Söndagen blir ännu värre. Ingen tur till hundrastgården eftersom det ska regna mitt på dagen

Längtar till måndag då det ska bli bättre väder. Lite sol och 16 grader. Att jämföra med nuvarande 3.

Hörrö våren. Skärp dig och kom hit!
 
Nu har jag möblerat möblerna på plats och då är det bara TV och småpyssel kvar. Tungt och svettigt. Undrar om det bara är jag som "aldrig" dammsuger under mattan och släpar ut den i onödan.... Där var lite grusigt men inte så farligt och mattan blev hjälpligt skakad ute samt dammsugad. Nu paus och äta något.
 
Problemet är att personer med synnedsättning generellt inte anses tillhöra personkrets LSS. Då kan en inte få LSS-insatser. Personkretsbedömningen för LSS blir allt snävare tolkat. Jag har tex varit med om att personer med Downs syndrom inte heller anses tillhöra personkrets LSS.

Som du säger, du ska aldrig avstå från att söka insatser. Om du vill påverka är det nog lättast att göra det via en intresseorganisation, men du kan absolut också själv skriva tex insändare i tidningar, använda SoMe som plattform eller liknande.

Hur i hela friden då? Var personen helt självständig med jobb?


@Enya sök och förklara, var du haft insatser innan?
 
Hur i hela friden då? Var personen helt självständig med jobb?


@Enya sök och förklara, var du haft insatser innan?

Nej alltså personen hade tidigare haft LSS-insatser men nu när hen skulle ansöka om en annan insats så menade handläggaren att personen inte tillhörde personkrets LSS. För att beviljas LSS-insats så har man ju bedömts ingå i personkretsen (i detta fall personkrets 1 ) och eftersom varaktighet är ett kriterium för att göra det så är det ju ngt av ett mysterium. Det är ju inte heller mig veterligen supervanligt att man vaknar en dag och inser att ens Downs syndrom mirakulöst försvunnit tänker jag.
 
Nej alltså personen hade tidigare haft LSS-insatser men nu när hen skulle ansöka om en annan insats så menade handläggaren att personen inte tillhörde personkrets LSS. För att beviljas LSS-insats så har man ju bedömts ingå i personkretsen (i detta fall personkrets 1 ) och eftersom varaktighet är ett kriterium för att göra det så är det ju ngt av ett mysterium. Det är ju inte heller mig veterligen supervanligt att man vaknar en dag och inser att ens Downs syndrom mirakulöst försvunnit tänker jag.

Låter ju värt att överklaga.
 
Har shoppat färgglada kavajer. Nu är det köpstopp, förutom för sånt till min outfit till (två vänners) bröllop i början av sommaren!

Jag hade också behövt snygga kavajer. Vill ha dom lite ovensize, med axelvaddar men vill samtidigt inte se ut som en ladugårdsdörr. Antar att det är svårare att uppnå när man är tjock. Hade gärna haft en oversize modell men som inte blir som en "påse" i ryggen. Typ liiiiite figursydd baktill liksom och gärna sprund. Lyckas aldrig hitta den perfekta kavajen :rage:
Kavaj och klänning är så snyggt tycker jag!
 
Har tränat. Ryggen blir allt sämre, jag kan knappt gå och inte känns det bättre efter gymmet.
Lagade köttfärssås igår, första gången på månader som jag lagat mat hemma. Såsen brukar bli godare efter en natt i kylskåpet så jag ser fram emot det. Köpte ett gott rödvin att ha till. Man får försöka skapa lite trevligheter på egen hand.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 568
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 767
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 964
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
6 421

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp