Vad ger ni mera än Granngårdens pellets?

carintire

Trådstartare
Undrar vad ni som ger era hästar Granngårdens pellets ger mera? Extra mineraler, vitaminer osv.
Vi har oanalyserat hösilage och vill att hästen får i sig allt den ska. Kommer få ca 1 liter pellets förutom lite betfor och hösilage.
Tala gärna om vad för pellets ni ger, mängd osv.

Sv: Vad ger ni mera än Granngårdens pellets?

Jag ger Granngårdens original fiber till min ena häst.
Låg energi o högt mineralinnehåll.
Han får 600g.
Så behöver han 60g Granngårdens avelsmineral + 50g potatisprotein.

Fast jag har analyserat grovfoder.

Sv: Vad ger ni mera än Granngårdens pellets?

Om du inte har analys på höet så är det en chans på triljonen att hästen får i sig allt den behöver. Mineralerna samverkar nämligen med varandra och kräver balans för att tas upp. Ger man för mycket av en så minskas upptaget av andra. Mineraltillskotten som finns att köpa i dag varierar kollossalt i innehåll och balanserar dåligt de flesta grovfoder.

Undrar vad ni som ger era hästar Granngårdens pellets ger mera? Extra mineraler, vitaminer osv.
Vi har oanalyserat hösilage och vill att hästen får i sig allt den ska. Kommer få ca 1 liter pellets förutom lite betfor och hösilage.
Tala gärna om vad för pellets ni ger, mängd osv.

Min åring äter 0,5 kg av Granngårdens avelspellets. Till det granngårdens avelsmineraler. De kompletterar bäst foderstaten.

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
587
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 440
Senast: Hgfy
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
532
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
585
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama