Sv: Vad för hingst?
Jag såg det stoet på en annons tidigare, underbar färg, synd att vi inte har så många hingstar med gulanlag, men om du väljer en av dem är det ganska stor chans att du får en isabell och de är mer lättsålda än andra hästar med samma kvaliteter i övrigt, det bara är så... Hingstar med gulanlag som ger gröna papper i ASVH är vad jag vet Ravell och Bernstein, men nu hoppar de nog inte tillräckligt bra för din smak. En fuxhingst ger högre odds än en brun att få isabell med ditt isabellsto annars. Jag såg Belamour på träning för ett tag sedan när jag var nere på bruksproven, coolare häst får man nog leta efter, han reds tillsammans med flera hopphästar som var ganska vilda. Hopphästarna brallade rätt bra efter att ha hoppat hindren, Belamour travade förbi lugnt och fint och sedan hade han väldigt mycket utstrålning och jättebra gångarter, han såg mycket samarbetsvillig ut under sin ryttare. Belamour hade 6/7 på hoppning, hans far Belissimo M hade dock 8,77 i hoppning på sitt prov, så det finns i hans gener.