vad betyder..?

Lazio

Trådstartare
om det står att hästen ska starta på Romme 040119-11 B-lp
vad betyder det där B-lp efter? :confused:

Det står för B-lopp, alltså ett lopp för "poänglösa"(max 200 poäng)hästar. Du betalar en insats, tror det är 300kr+ moms för att få starta. Hästarna delas sen in i lämpligt lopp efter startprissumman och häst med minst pengar får spår ett osv.

Hästen ska alltså starta den 19 jan i ett B-lopp. B-lopp är för hästar med, jag tror det är max 200 poäng (med så lite poäng är det svårt att komma med i "riktiga" lopp). Hästarna kommer garanterat med i B-lopp och loppen ordnas efter hur mycket hästarna har i startpengar. Den med lägst startpengar får spår ett och den med högst får spår 12.
Syftet är att kamma hem lite mer poäng, men det gäller att komma 1,2 eller sämst 3:a i loppet för det är bara dom som ger poäng och lite slantar. Dessutom är det låga prispengar och anmälningsavgiften ligger mellan 200-400:-

MVH Eem

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
333
Senast: Cactus
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu står det klart vilka fem- och sexåriga hästar som gör upp i finalerna av Breeders Trophy på Flyinge kungsgård. Här är hästarna som...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Gunnar
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
839
Senast: Cattis_E
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
592

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka