Vad är ett genomsnittligt....

Apollo

Trådstartare
ts-värde i vanligt hö. Håller på att räkna om min foderstat och har bara analys på hösilaget han äter, men inte på höet. Han äter mest hösilage och ca 3 kilo hö. Räknar på ett genomsnittligt värde på hö men hittar inget för ts-halten i hö.

Sv: Vad är ett genomsnittligt....

cirka 85%. Dock har alla höpartier jag hittils har haft legat på exakt 84%, så det ligger nog däromkring.

Hö ska väl alltid ligga på 84%? Det är iaf vad jag har lärt mig.

Men du kan teste själv vad det har för ts genom att mäta upp exakt 100 g hö och sedan torka i micron tills det blir helt torrt och sedan väga det igen.

Hade jag inte en aaaaaning om.....:rofl:
Ja då har man lärt sig nått nytt idag med.:bow:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
520
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
422
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
637
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
571
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama