Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker jag absolut inte det är ser ut som.Streptotrikos?
Vi har just nu -5 grader och en meter snö, så jag skulle nog utesluta det men tanken var god!Hej!
Det ser ut som nån typ av nässelutslag tycker jag. Har pålle sovit i brännässlor kanske? Eller blivit stucken av nåt djur?
/L
Nix, rakad för minst en månad sen, använt samma täcke, avspolad med bara vatten i helgen. Sjukt märkligt.Ser ut som ngt ödemliknande, om än inte på så ”typiskt ställe” för ödem.
Är hästen nyklippt ? Det skulle möjligen kunna vara ngn typ av hårsäcksinflammation ?
Nässelutslag brukar ändra form och storlek, ibland kan man nästa se hur de ändrar sig när man tittar på, isåfall är det någon allergisk reaktion.
Håller med @mackan
Det är inte streptotrikos, men jag tycker också utslagen ser för stora ut för nässelutslag.
Jag hade gett det någon dag, det ser ut som någon slags reaktion på något yttre
Ok. Har ingen egen erfarenhet av det egentligen, men hade för mig att det såg ut så där alldeles i början på en kompis häst. Men minns kanske fel.Tycker jag absolut inte det är ser ut som.
Jag har på något sätt svårt att tro värmeutslag, trots att hon haft det en gång förr. Hon är helrakad och går ned 200gr. På nätterna har vi ca -10 och dagtid max +5. Varmare i solen, men inte bör hon väl stå där så hon blir överhettad? är jag hemma när det är sol får hon gå med 100gr.Min fick så om jag inte hann byta till ett tunnare täcke i tid. Så jag gissar på värmeutslag!
Underskatta inte vad solen kan göra på våren med värmen. Många gånger jag fått ta av täcken på hästar i stallet då det blir fruktansvärt varmt under täcken på våren.Jag har på något sätt svårt att tro värmeutslag, trots att hon haft det en gång förr. Hon är helrakad och går ned 200gr. På nätterna har vi ca -10 och dagtid max +5. Varmare i solen, men inte bör hon väl stå där så hon blir överhettad? är jag hemma när det är sol får hon gå med 100gr.
Nä, det är sant. Jag brukar dock vara duktig på att klä av dom. Och har alltid tillgång till skugga i hagen. Men kan absolut vara det, även om det inte var "så" varmt den dagen, var hemma och ute.Underskatta inte vad solen kan göra på våren med värmen. Många gånger jag fått ta av täcken på hästar i stallet då det blir fruktansvärt varmt under täcken på våren.
På våren måste man helt enkelt ibland antingen byta täcken när solen kommer fram eller låta hästen gå med tunnare täcken från morgonen.
Underskatta inte vad solen kan göra på våren med värmen. Många gånger jag fått ta av täcken på hästar i stallet då det blir fruktansvärt varmt under täcken på våren.
På våren måste man helt enkelt ibland antingen byta täcken när solen kommer fram eller låta hästen gå med tunnare täcken från morgonen.
Vi hade en häst med MYCKET större nässelutslag.Håller med @mackan
Det är inte streptotrikos, men jag tycker också utslagen ser för stora ut för nässelutslag.
Jag hade gett det någon dag, det ser ut som någon slags reaktion på något yttre