Väcka hamstrar på dagen

S

Stallflicka

Ja, som rubriken. Brukar ni göra det?
Står i en hamster bok som jag inskaffade för ett tag sedan:

Hamstern är ett nattaktivt djur med mycket regelbunden dagsrytm. Är du disciplinerad nog att inte väcka under dagstid även om du skulle få lust? I så fall förkortas hamsterns livslängd dramatiskt. :eek:

Någon som hört det förut? stämmer det?

har inte hört det förut :confused:...men vår hamster anpassade sig ju efter oss...den gick för att sova senare på morgonen och och gick upp tidigare på kvällen :smirk:...sen lever ju inte hamstrar något jättelänge heller... :(

Min hamster lärde sig att vakna först när jag gick upp på morgonen (vid 7) och sen när jag kom hem vid 17-tiden. Då fick han komma upp första gången.
Om det förkortade hans livstid så vet jag inte hur gammal han skulle blivit, han blev 3 år!!
Jag tror de flesta hamstrar lär sig att ställa dygnet efter ägarens rutiner.

Tack för svaren hemlig och Lovve.
3 år är så gamla som dom brukar bli ja... Tror inte heller det stämmer att det förkortar livslängden. Min har också vant sig och verkar inte ta någon skada :) . Skulle bara höra om de var nån som hört de förr.

Gissar på att det är boken från Ica förlag, ur serien Djur hemma? ;)
Har läst det där jag med, men jag tar det med en nypa salt. Böcker innehåller tyvärr så många felaktigheter :( Sen om just det här är en vet jag inte, men jag skulle tro att det är det...

När jag hade hamster brukade jag bara prassla lite i spånet, så kom de springande ut och skulle gosa. De dog inte tidigare för det.

jag köpte min hamster från en uppfödare och han sa att man skulle väcka hamstern när man kom hem från skolan så att man kunde hålla på med den då.

Jag tror att du läst det i boken:
Hamster lycklig och frisk..ja har den boken och där står det precis samma sak...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Halloj! Nu är det snart dags att börja välja ras, har funderat några månader på vilka raser som ska kunna passa mig. Har haft två...
2
Svar
38
· Visningar
7 456
Senast: Lona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar