Vaccinationer..

C

Cessan

Hejsan!

Tänkte höra med er här då man nuförtiden inte har de där gamla vaccinationskorten där det står intervaller mm för grundvaccination..

Med vilka intervaller grundvaccinerar man en häst för influensa och stelkramp? Kan man göra det samtidigt som den andra hästen ska ha virusabortspruta 1 och 2 alltså med 2 månaders mellanrum?

Tacksam för svar,..

Sv: Vaccinationer..

Enligt ridsportförbundets rekommendationer är det som PathOfClovers skriver.

Men enligt tillverkaren så rekommenderas först spruta 1, efter 6 veckor spruta 2, efter 5 månader spruta 3 och därefter en gång per år.

Sv: Vaccinationer..

De rekommendationer du redan fått är för influensa.

När det gäller stelkramp så har jag fått denna info från min vet: Först spruta 1, efter 4-6 veckor spruta 2 och därefter var tredje år.

Liknande trådar

Övr. Barn Eftersom jag och barnens pappa är mitt i en separation är sommarplanerna obefintliga. Sitter dock och funderar på om jag och barnen...
2
Svar
24
· Visningar
2 569
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 121
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
13 888
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 685
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama