Utslag i örat?

Tanjahj

Trådstartare
bild1_zpsa2ea7cf8.jpg

Hej!

Vi fann dessa utslag i örat på kompisens Nordsvensk idag. Han har varit lite "kliig" om örat någon vecka och även tappat lite (någon cm) hår utan på örat och vi har trott att det var därför han kliade.
Utslagen går rätt långt ner i örat och det är i huden och inte något löst som man kan pilla bort.

Någon som sett något liknande eller vet vad det kan vara?

/Tanja

Senast ändrad:
Sv: Utslag i örat?

Jag har också en häst med sådana utslag i örat.
Min veterinär säger att det inte är något att oroa sej för då dom är ofarliga.

Har märkt att dom kommer och går men dom försvinner aldrig helt.

Min häst är 22 år och han hade dom när jag köpte honom ;)

Som Palle säger är det ganska vanligt på häst med sk öronvårtor . Dessa besvärar sällan hästen, är inte farliga, och smittar inte.

Om hästen däremot verkar besvärad så ska du givetvis be en veterinär titta på det och ta prov på vad det är .

Tack för era svar!
Då håller vi lite extra koll på hur han beter sig och att det inte går längre ner i örat.

/Tanja

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
504
Senast: The Beast
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
765
Senast: Ajda
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 910
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 590
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V