A
AnnikaH
Nu i vinter har min häst vilat nästan helt, vi har promenerat lite och skrittat ett par gånger men det är allt. Snart hade jag tänkt sätta igång att rida lite mer igen, bara den här envisa vintern kunde släppa sitt grepp om skåne.
När det gäller utfodring så ser det ut så här i vårt stall:
ca 07.00 Frukost (hö + kraftfoder inne) Utsläpp ca 8.30
ca 13.00 Lunch (hö ute)
ca 17.00 Em fodring (hö + kraftfoder inne)
ca 21.00 Kvällsfodring (hö inne)
Det här har ju fungerat jättebra nu när min häst ändå har vilat, han kommer in och får sitt kraftfoder och lite hö. Jag är i stallet på morgonen och fodrar, några andra släpper ut och sedan kommer jag dit på kvällen efter jobbet ca. 17.30. Ibland tar jag in själv, ibland är det någon annan som tagit in honom.
Men hur ska jag göra nu när jag har tänkt sätta igång att rida????
Det känns fel att ge honom kraftfodret och sedan ta ut honom på en ridtur. Hur hade ni gjort? Räcker det att han får lite hö när han kommer in och kraftfodret efter ridturen istället? Tips mottages tacksamt!
När det gäller utfodring så ser det ut så här i vårt stall:
ca 07.00 Frukost (hö + kraftfoder inne) Utsläpp ca 8.30
ca 13.00 Lunch (hö ute)
ca 17.00 Em fodring (hö + kraftfoder inne)
ca 21.00 Kvällsfodring (hö inne)
Det här har ju fungerat jättebra nu när min häst ändå har vilat, han kommer in och får sitt kraftfoder och lite hö. Jag är i stallet på morgonen och fodrar, några andra släpper ut och sedan kommer jag dit på kvällen efter jobbet ca. 17.30. Ibland tar jag in själv, ibland är det någon annan som tagit in honom.
Men hur ska jag göra nu när jag har tänkt sätta igång att rida????
Det känns fel att ge honom kraftfodret och sedan ta ut honom på en ridtur. Hur hade ni gjort? Räcker det att han får lite hö när han kommer in och kraftfodret efter ridturen istället? Tips mottages tacksamt!