Urtrött och uttråkad

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lupin

Trådstartare
Hela förra veckan + lite till innan dess och även den här veckan sover jag uruselt. Kan vakna vid 03-04 och sen inte somna igen på timmar. En timme på soffan på dagen hjälper inte långt för att ta igen det! Och idag känner jag mig helt uttråkad...orkar inte ta mig för något. Borde kanske slänga mig på soffan i alla fall? Hunden sover på sin fäll här intill. :crazy:

Är arbetslös numera och väntar bara på förlossningen typ. Har BF den 5/4, 35 dagar kvar! Är så orkeslös idag att jag inte ens gitit äta nåt vettigt ännu. Bara druckit kaffe, vatten och ätit några kakor och några chokladbitar. :o

Inte nog med att jag är urtrött och uttråkad, jag är rastlös också! Himla frustrerande när man ändå inte orkar göra nåt. Har läst tidningen och några reklambroschyrer och väntar på att posten ska komma om ett par, tre timmar. Suck!

Imorgon ska vi på studiebesök på förlossningsavdelningen på kvällen, det ser jag i alla fall fram emot! Ska bli spännande!

Men varför känner jag mig så orolig i kroppen, så rastlös och så himla trött? Jo jag fattar ju att jag är trött eftersom jag sover så himla dåligt. Men jag känner mig mentalt trött också. Skulle vilja åka iväg nånstans och ladda batterierna inför det som väntar! Men det är ju inte aktuellt. Måste försöka hitta nya batterier här hemma...
 
Sv: Urtrött och uttråkad

Åh vad jag känner igen mig och ärligt talat blir jag lite avis. Låter skitskumt men så där rastlös men trött och frustrerad har jag blivit ca 3 veckor innan mina kommit ut. Försök att bara njuta. Läs en bok/tidning, ta ett varmt bad eller slappa på något annat sätt. Försök hitta något som gör att du faktiskt kan ladda batterierna lite hemma. För du kommer behöva dem när det blir dax.

Njut av att få göra saker i lugn och ro tex gå på toa osv.
 
Sv: Urtrött och uttråkad

Oh jisses nu gjorde du mig skitnervös! Har haft på känn hela tiden, ända sen jag testade positivt att bebisen kommer ut tidigare än tänkt. Alla håren på kroppen reste sig samtidigt nu! Senaste dagarna har jag dessutom varit rejält kass i magen, helt utan anledning. Hjälp!!!
 
Sv: Urtrött och uttråkad

Hmmm! Oro i kroppen och har du haft typ diareer? detta gäller inte alla men jag själv har haft diareér ungefär 1 vecka innan mina tittat ut det har varit magen som har skött den biten själv så jag har sluooit tänka på att det ska bli lavemang och sånt.

Håller tummarna för att din bebis inte tittar ut för tidigt i alla fall.
 
Sv: Urtrött och uttråkad

Började vara kass i magen (rejäla diarréer) i torsdags eller fredags. Har haft mer och mer ont i magen (sammandragningar) under tiden. Oavsett om jag rör på mig eller inte. Igår kväll gjorde det så ont att jag mådde illa och inte ens orkade sitta i soffan. Har fått ökad "mensvärk" ett par dagar med. Vill inte ens tänka på att bebisen ska komma ut redan!!!

Känner ju till att kroppen renar sig själv före förlossninge och att det finns vettiga anledningar till att man inte ska ta lavemang. Men inte kan det ju vara dags redan!!! Slutet av v 35 (34+5) och flera veckor kvar ju!!!
 
Sv: Urtrött och uttråkad

Shit pomfritt, nu blev jag så nervös att orkeslösheten flög bort! Ska genast bädda sängen, sortera tvätt och börja packa BB-väskan + tvätta och städa! Arrrrrrrrgggghhh!!!!!!!!!!!
 
Sv: Urtrött och uttråkad

Jag kan trösta dig med att mina kom ut 6 veckor tidigt och jag hade inga av dina symptom. Tvärtom kände jag mig bättre än på länge, handtvättade bilen på kvällen och hade lagt fram finkläder då vi skulle på bröllop på förmiddagen. Vattnet gick dock tidigt på morgonen, jag är glad att det inte hände i kyrkan!
 
Sv: Urtrött och uttråkad

Haha! Trösta mig! Du är ju rolig! *fniss fniss* Skönt att du kom igång innan ni hann till kyrkan, fast det hade ju varit ett roligt minne det med.
 
Sv: Urtrött och uttråkad

orkar du gå ut och gå el cykla? jag tror att det kan hjälpa för det låter lite som om du hamnat i en ond cirkel. Att få lite dagsljus kan också hjälpa mot sömnproblem.

Men det du beskriver är annars min horrorbild av hur det är att vara hemma, man obsessar på förlossningen och bara väntar och gör inget vettigt. Och nu börjar det snart för jag blir förmodligen sjukskriven på torsdag (50%).
 
Sv: Urtrött och uttråkad

Tja, jag går ju ut flera gånger varje dag (10-20 min/gång) med hunden inkl längre promenad på em (30-60 min). Sen ska ju huset skötas, handla o laga mat etc. Läser böcker och planerar för ditten och datten framöver. Har inte ens tänkt nåt på förlossningen ännu! Inte förrän nu, efter att ha läst Mysaans inlägg! Har inte ens packat någon BB-väska... Så nåt obsessande är det inte tal om, men det kommer kanske? Känner snarare att Mysaan indirekt gav mig den sparken där bak som jag behöver för att komma vidare inför förlossingen!

Torsdags-söndags gick åt att planera, handla, laga mat etc inför sambons 35-årsfest som var i lördags. På söndagen var det en del att ta hand om efteråt och igår fyllde han år på riktigt, så då fixade jag fin middag hemma med låtsaschampagne å allt + städade.

Har precis kommit in efter en runda med hunden. Nu ska jag fortsätta med tvätt, städ etc och göra ta-med-till-BB-lista och försöka hitta nån väska att packa i!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 840
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
82 135
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Det finns ju massor av trådar om Corona men hur sjutton ska man veta vad man har? I förrgår började jag må lite dåligt, började bli...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
26 698
Senast: Lillefrun
·
Kropp & Själ Jag blir bara tröttare och tröttare. Får mindre och mindre energi. Feber har jag flera dagar i veckan, någon/några timmar åt gången...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
15 762
Senast: Bri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Ridskoleryttare
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp