urbetat eller inte?

S

sagalisa

Min ena shettis har blivit fet som en gris :eek:nu på betet. Jag har förminskat hagen (den är inte jätteliten!) så att det inte skall hinna växa tillbaka så snabbt och jag tar in bägge hästarna på natten och ger dem lite hö. Min fråga är om jag skall låta grannens kor och tjurar gå in i hästhagen och beta ur ibland på natten. Bra eller dålig idé? Kan tilläggas att jag kör tjockisen ungefär tre dagar i veckan.

Sv: urbetat eller inte?

Min ena shettis har blivit fet som en gris :eek:nu på betet. Jag har förminskat hagen (den är inte jätteliten!) så att det inte skall hinna växa tillbaka så snabbt och jag tar in bägge hästarna på natten och ger dem lite hö. Min fråga är om jag skall låta grannens kor och tjurar gå in i hästhagen och beta ur ibland på natten. Bra eller dålig idé? Kan tilläggas att jag kör tjockisen ungefär tre dagar i veckan.

sätt på ponnyn en gräsreducerare/greenguard Dag eller Nattetid. Dom kan äta ändå men inte lika lätt dvs man begränsar deras gräsintag

http://grand-prix.se/product_info.php?products_id=2231&sid=74b12c2930422a26c5b9f2dbcd73fb0c

http://www.hippomarket.com/grasreducerare-pr-507637.html

http://www.borjes-tingsryd.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&p=H

Är du inte rädd att den ska få fång,min shettis (som haft fång när jag köpte den)får gå i en jordhage året om och det är enbart för hästens bästa hur hemskt det än är.

Hej Zanne! Jag är livrädd för fång:crazy:Jag tycker att hagen är så pass liten nu att de skulle beta ur den något så när, men en jordhage kanske vore det bästa. Hur får man bäst till en sådan hage? Det växer ju så att det knakar i hagarna här......

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 150
Foder & Strö Nu i höst vill jag ha lite framförhållning och hindra min 20-åriga holsteinervalack från att förvandlas till ett skelett. Jag har haft...
Svar
19
· Visningar
2 298
Senast: IngelaH
·
Lantbruksdjur Hoppas att tråden ligger rätt.. Nu har det ploppat upp en massa funderingar i skallen, vet inte ens om det är vettigt eller om det...
Svar
6
· Visningar
2 954
Senast: Dorro
·
L
Ekonomi & Juridik Är stallägare & har 6 inackorderingar funderar på att stå för hö´t & vill att mitt stall ska ha fri tillgång. Undrar om någon har tid &...
2
Svar
26
· Visningar
2 794
Senast: Lyckan i Halland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka