Uppgradering av licenserna

P

psyk

Nu har jag letat info på ridsport.se samt i TDB men hittar inte ett direkt svar, kan ni svara?

Om jag skulle få för mig att uppgradera min lokala licens samt skaffa hästlicensen, gör detta enligt praxis via TDB, betalningen hinner gå in före anmälan går ut, MEN brickorna hinner inte till mig innan dagen för start. Räcker det fortfarande med kvittot eller ser arrangören detta själva via deras TDB?

Sv: Uppgradering av licenserna

Du kan överhuvudtaget inte anmäla dig till tävlingen innan betalningen för licensen har kommit in så det är inget som arrangören behöver hålla koll på. Det löser sig så att säga per automatik.

Det är helt ok att ta med sig kvittot om brickan inte har hunnit komma.

Denna tråd skulle jag nästan kunnat skrivit själv :)

Detta diskuterade jag och ena instruktören på ridskolan ikväll och vi kom också fram till att man kan inte anmäla sig om man inte ha en giltlig licens, alltså kan det ju inte spela nån roll om brickan kommit eller inte, fast jag tar nog också kvittot med mig!

...annars kan du anmäla annan ryttare (som har licens)för att sen göra ett ryttarbyte på plats+ta med kvittot på inbetalningen :laugh:

Haha, det är lite busigt!! Då får ju jag sitta där i sekretariatet sen och göra massa ändringar. Morr:devil:!

ha ha precis så fick jag göra, men med hästen... licensen till den jag skulle tävla hann inte riktigt bli klar så jag fick anmäla mig på en som redan hade licens...och så gick jag in och gjorde ett hästbyte sedan.

Du kan överhuvudtaget inte anmäla dig till tävlingen innan betalningen för licensen har kommit in så det är inget som arrangören behöver hålla koll på. Det löser sig så att säga per automatik.

Det där är en sanning med modifikation för när jag som arrangör ska lägga in en tävling i TDB så finns där en liten ruta som man måste bocka i (eller ur kanske) om man vill att endast ryttare/hästar med licens ska kunna anmäla sig.

Japp, jag såg att det stod så när jag loggade in på TDB :D

hallå!!! nu har JAG en fråga!

Jag reggade min häst för hästlicens och fick bekräftelse via TDB som skulle skrivas ut iför betalningen, alla uppgifter osv fanns där för att kunna betala.

Jag tappade bort lappen och har nu försökt att göra om reggandet, men får följande felmeddeland:

"En tidigare transaktion (beställning och betalning)är inte slutförd"
Jamen hallå? Jag försöker ju göra det men kan ju inte få betalningsinfo igen, och förbundet går inte att få tag på,har ringt flera gånger i timmen nu under några timmar, alla är upptagna, gått för dagen (kl 09!), är på lunch osv osv.
Lämnat meddelande men får inget s´var.

Min FRÅGA är, skall betalningen in på mitt KONTO i TDB? Man kan ju i övrigt inte lösa licensen vis TDB, men betalningen kanske går där trots allt?

Någon som har en aning???

Det där är en sanning med modifikation för när jag som arrangör ska lägga in en tävling i TDB så finns där en liten ruta som man måste bocka i (eller ur kanske) om man vill att endast ryttare/hästar med licens ska kunna anmäla sig.

Det är sant men eftersom det krävs lokallicens för att få tävla på lokal nivå så blir det enklare i slutändan om rutan är ibockad. Då slipper man en massa spring med folk i sekretariatet som ska förklara varför dom inte har hunnit lösa licens i tid och som inte kan förstå att dom inte får starta utan ;).

Håller med dig! Men frågan var ju huruvida det gick att anmäla eller inte utan licens, och är rutan inte ibockad/urbockad så går det ju att anmäla utan...

Min FRÅGA är, skall betalningen in på mitt KONTO i TDB? Man kan ju i övrigt inte lösa licensen vis TDB, men betalningen kanske går där trots allt?

Någon som har en aning???

Nej betalningen går inte dit. Till tdb har man ju ett eget OCR-nummer, men till hästlicensen får man ett referensnummer.

Liknande trådar

Tävling Satt och tittade på runt TDB, främst för att jag var intresserad av prisnivån på tävlingar runt om i Sverige. Tittade också lite på hur...
2
Svar
20
· Visningar
4 687
Senast: kryddelydd
·
Dressyr Jag anmälde min häst till en tävling där det stod i proppen att betalning görs i samband med anmälan, men det stod inget om att anmälan...
Svar
6
· Visningar
1 160
Senast: WBanna
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 697
Senast: Habina
·
Övr. Hund Hoppas att jag finner svar här inne på bukefalos och att någon snäll hundmänniska kan hjälpa mig. Det är så att jag har tränat...
Svar
3
· Visningar
888
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka