N
neverstop
Har ett 9 mån sto som är lite lös i magen, rinner ofta lita bajsvatten ur rumpan på henne och svansen är fuktig och äcklig. Det har hänt en gång innan och då köpte jag proviva nypon till henne och hon blev bra på ett par dagar. Hästen är pigg och busig och äter som vanligt, dricker kanske lite mer. Hon har ingen feber, är rund och fin i överlinjen, inte insjunken eller bukig eller så.
Veterinären var här i annat ärende men tyckte vi skulle avvakta ett par dagar eftersom hästen ser ut att må bra. Jag känner ändå att jag vill göra något för henne.
Hon äter hösilage fri tillgång med ok värden för unghästar, 0.5 kg lusern och 0.5 kg havre plus mineraler. Hon äter inte betfor i nuläget men jag funderar på att ge det, eftersom "alla" tycker det är bra för magen. Något annat man kan göra?
Veterinären var här i annat ärende men tyckte vi skulle avvakta ett par dagar eftersom hästen ser ut att må bra. Jag känner ändå att jag vill göra något för henne.
Hon äter hösilage fri tillgång med ok värden för unghästar, 0.5 kg lusern och 0.5 kg havre plus mineraler. Hon äter inte betfor i nuläget men jag funderar på att ge det, eftersom "alla" tycker det är bra för magen. Något annat man kan göra?