Tungt för Sverige i lagfinalen i dressyr – framför ögonen på Snoop Dogg i ryttarkläder

Sverige hade en tung dag och slutade sjua i lagfinalen i dressyr.
På läktaren satt världsartisten Snoop Dogg klädd i full tävlingsutstyrsel och följde finalen.
Tyskland vann guldet, Danmark tog silver och Storbritannien brons.
 
Det där var verkligen ett trist inställning till sina lagkamrater.

Alltså... hade jag varit en av de andra hade jag bett honom dra åt helvete. Han är en ryttare precis som dem, inte förbundskapten. Vilket ärkesvin han är!

Med det sagt... det känns som om dressyrens förbundskapten skulle kunna lära sig rätt mycket från hoppningens förbundskapten om hur en bygger laganda... :grin:
 
Alltså... hade jag varit en av de andra hade jag bett honom dra åt helvete. Han är en ryttare precis som dem, inte förbundskapten. Vilket ärkesvin han är!

Med det sagt... det känns som om dressyrens förbundskapten skulle kunna lära sig rätt mycket från hoppningens förbundskapten om hur en bygger laganda... :grin:
Jag försökte vara lite mild i tonen. Men ja. 😅
 
Hur gick för Nilshagen? Brukar inte hon vara ganska stabil och leverera när det verkligen gäller? Juliette Ramel hade ju otur med en häst som råkade trampa sig själv.
 
Det gick visst inte så bra för Nilshagen heller. Så kan det gå när man håller på med hästar!
 
Nästan alla intervjuer med Kittel är exakt likadana.

Min häst kändes bra idag, men …. inte nöjd med domarsiffrorna, borde ha blivit högre poäng, gjorde bättre ifrån mig än vad siffrorna visade osv..

Kan ibland (undantagsfall) säga; Min häst kändes bra, men det blev tyvärr några dyrbara missar, poängen visar inte hur bra ritten egentligen var…

Jämfört med hoppningen; hästen kändes bra, jag gjorde ett misstag, tog en för hård förhållning, satte på för mycket/för lite ben osv.

Verkligheten är sådan … du kan inte bli bäst om du hela tiden skyller på andra. Du kan inte bli bättre om du inte inser att du själv gör fel.

Även om jag själv kan vara oense med domarna stundtals fungerar det inte att år efter år skylla på att domarna inte ser vilken fantastisk ritt det egentligen var.

Jag har aldrig hört Kittel vara självkritisk.
 
Nästan alla intervjuer med Kittel är exakt likadana.

Min häst kändes bra idag, men …. inte nöjd med domarsiffrorna, borde ha blivit högre poäng, gjorde bättre ifrån mig än vad siffrorna visade osv..

Kan ibland (undantagsfall) säga; Min häst kändes bra, men det blev tyvärr några dyrbara missar, poängen visar inte hur bra ritten egentligen var…

Jämfört med hoppningen; hästen kändes bra, jag gjorde ett misstag, tog en för hård förhållning, satte på för mycket/för lite ben osv.

Verkligheten är sådan … du kan inte bli bäst om du hela tiden skyller på andra. Du kan inte bli bättre om du inte inser att du själv gör fel.

Även om jag själv kan vara oense med domarna stundtals fungerar det inte att år efter år skylla på att domarna inte ser vilken fantastisk ritt det egentligen var.

Jag har aldrig hört Kittel vara självkritisk.

Ja, det hela kokar ju ner till att går det bra är det hästens förtjänst, går det inte bra så ligger det på ryttaren... dvs attityden hos riktiga ryttare.

Våra hästar har inte gjort valet att tävla med oss. Det minsta vi kan göra är att själva ta på oss det när det inte går vår väg.
 
Jag var ju tvungen att lyssna på hur Kittel uttryckte sig där. Alltså... ärkesvin känns helt klart som en rimlig beskrivning av @athena_arabians. Jag hade SÅ mycket hellre lyssnat på vad de andra hade att säga.

Helt ärligt, när jag hörde intervjun (och jag lyssnade på hela klippet) trodde jag inte mina öron. Jag fattar inte hur en kan sabla ner sina landslagskollegor på det sättet.

Jag har jobbat och jobbar fortfarande ibland i ganska tajta arbetslag. Något jag lärt mig (genom fantastiska kollegor och bra arbetsledare) är att laget lyckas och misslyckas tillsammans. Om någon inte är på topp är det upp till resten att stötta samt täcka upp. Nu är det givetvis inte likadant när det gäller tävlingar men oavsett så står en inte och snackar skit om sina lagmedlemmar.
 
Man kommer ju oerhört långt genom att vara lite ödmjuk..
Man vinner långt fler pluspoäng hos gemene man och mycket mer respekt för den delen.

(Och det är nog där skillnaden är mellan CD vs Helgestrand och Kittel som exempel. Utan att försvara några handlingar)


Hade han sagt 'VI gjorde endel mycket kostsamma misstag idag'
hade det låtit helt olikt ett
'Mina lagkamrater gjorde endel mycket kostsamma misstag idag'.
Ingen i ett lag är ju individuella egentligen.
 
Det verkar vara hans stil, inte så värst trevligt men förväntat. Jag tror lag"kamraterna" förväntade sig något i den här stilen. Han har ett lag, inte lagkamrater, kanske det gått bättre om de verkligen var ett team allihop.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter en spännande lagfinal vid EM i dressyr står det nu klart att guldmedaljen går till Storbritannien, följda av Tyskland som tar...
Svar
0
· Visningar
244
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Målbilder för trubbnosar.
  • Tångbett dåligt?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp