Tuffa mammakläder efterlyses!

Status
Stängd för vidare inlägg.
J

Jossan

För oss som inte per automatik blir gulliga, rosa och vill ha volang och stormönstrat bara för att vi blir gravida, och som dessutom inte har de jättestora pengarna att röra oss med, VART kan man hitta roliga, tuffa, fräcka, moderna mammakläder?
Antingen på nätet eller i nån vanlig butik.
Tips emottages tacksamt!
Även på andra sajter eller butiker som säljer coola, praktiska mammasaker man bara inte kaaaan vara utan.

MVH/

Josefine

Sv: Tuffa mammakläder efterlyses!

Jag tycker faktsikt att H&M har bra kläder. Jöpte nästan alla mina där förra året. Jag gillar inte heller att se pluttinuttgullig ut bara för att man är gravid. :p Man känner sig inte särskilt gullig de sista månaderna, bara tjock o ful. Så kände jag i alla fall, men det är väl olika från person till person.
Jag har letat mammakläder på nätet o de är SVINDYRA!!! :eek:
Man ska ju bara ha dem i ca 9 mån o då vill i alla fall inte jag betala 1000 kr för en sommarklänning. Eller ett par byxor.

Tack för tipset!

Jag är inte så långt gången att jag har behövt scanna utbudet riktigt än, men det är ju alltid bra att veta vart man ska leta.
Hennes brukar ju ha vettiga priser och va sådär helt ok bra.

Vill hitta en snygg bikini som håller ordning på mina (då) gigantiska tuttar :D och vars underdel INTE går upp till tuttarna....
Jag vill gärna få lite sol på magen också, tack så mycket. :angel:

Det borde ju finnas hipstershistorier inom mammakläderna, både i trosor, byxor och bikini?

(Är väl medveten om att jag kanske är lite naiv och kanske inte alls kommer vilja visa min valmage de sista månaderna, men i sommar kommer jag bara vara i månad 4-6 och då hoppas jag byxor/trosor kommer sitta uppe, utan att behöva hamna ovanför magen.)

Kram/

Josefine, ute ur garderoben :banana:

Nu kanske jag är ute och vimsar men jag har för mig att man rekomendera gravida att låta bli att sola... Men ialla fall så har ju många som säljer badkläder det upplagt så att man kan köpa överdel och under del för sig.

Ja du det där med mammakläder annars det är verkligen ett kapitel för sig... Det finns ju som sagt en del som säljer via nätet men de är svindyra... Jag vet itne var du bor men i Stockholm finns det två butiker ialla fall som säljer mammakläder och har man tur så hittar man något som de rear... Jag hittade ett par byxor på rea till slut för 250 kr, övriga sortimentet gick på uppåt 1000 lappen...

Men sök på mammakläder på altavista så får du upp en hel del alternativ, vi föräldrar och föräldrar & barn har ofta listor på var man kan hitta mammakläder.

Ett tips är att så fort man är i närheten av en butik som har mammakläder titta in och se om du hittar något du tycker om, nästa gång kan kläderna enbart finnas i minisize... Ialla fall känns det så för mig som drar lite större storlekar...

Kolla även lite med vänskapskretsen, en del är jätteduktiga på att spara mammakläder och lånar gärna ut. Jag fick låna en kasse här om dagen men tyvärr verkar det mesta var lite för smått... Men men sånt är livet...

Var in på Lindex häromdagen och ville fan bli gravid på stört för de hade så sjukt snygga kläder för gravida! :D

Hade dom? :bump:
Då måste jag dit och titta!

Vad gäller solningen, man är ju extra känslig under graviditeten så visst ska man passa sig lite.
Men jag har svårt att tänka mig att man måste undvika solen helt!
Bara man är försiktig och smörjer in sig.

MVH/

Jossan

tradera tex.

Sedan funkar ofta vanliga kläder rätt länge. För stora "mjuka" byxor sätter man bakochfram, mycket praktiskt! En vanlig baddräkt funkar utmärkt utom allra sista tiden bara det är töjbart material.

www.minimundus.se finns sedan de bästa amningströjorna, de har bättre öppningar än BOOB. Och många fina bebisting. Och kolla deras "expander-belt" som gör att du kan ha dina vanliga byxor länge.

Jag tycker också att Lindex har fina mammakläder. Mina bästa mammakläder är dock de man fått låna av vänner och bekanta, jag har lagt ut ca 600 kr totalt på mammakläder, allt annat är lånat. Självklart kommer mina tillskott att komma ut i mammasvängen efter att mitt barnafödande är klart, det är kul att kunna stödja varandra.
Angående solningen så ska man vara försiktig så att man inte får pigmentförändringar, de kan vara ytterst svåra att få bort.
Grattis till graviditeten förresten!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka