M

Munkis1

Behöver tips på hur jag kan jobba min
fd travare för att blir bättre i höger varv.
Drar sig inåt osv. Främst i galoppen.
Hur gör ni?

Sv: Travare!

Den är antagligen inte tillräckligt stark i sin kropp för att kunna bära sig. Se först över din sits så du sitter rakt över hästen och sedan se till att du kan erbjuda den stöd på yttersida. Det är lätt att man hanmnar i innerhandsträsket och bara sitter och rider för innerhand.

Jag kan inte levera någon expresslösningar utan säger som jag brukar, många timmar på ridbanan, tempoväxlingar, renodla dina hjälper, rid den utåtställd på en del av volten för att få kontroll på ytterhjälper och halvhalter. Låter trist med det är sant, det är bara hårt arbete som hjälper. Ligg lite lågt med galoppen tills du känner att du har den inom ramen hand-skänkel i skritt och trav. Sträva efter att den skall ha en god takt i traven för har den bara det så är hälften vunnet.

Lycka till!

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
544
Senast: MiniLi
·
Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 659
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
813
Senast: Lejd
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 711
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama